Lanovka bude v letnej sezóne v prevádzke od štvrtka do nedele v čase od 10.00 do 18.00 h.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 16. apríla (TASR) – Benefitom pre tých, ktorí sa rozhodnú využiť sedačkovú lanovku zo Železnej studienky na Kolibu, by v tomto roku mala byť kyvadlová doprava až do miesta dolnej stanice lanovky i nová rodinná cyklistická trasa. Zástupcovia bratislavského Nového Mesta to uviedli na dnešnom slávnostnom otvorení novej lanovkovej sezóny.
Lanovka bude v letnej sezóne v prevádzke od štvrtka do nedele v čase od 10.00 do 18.00 h. Počas letných prázdnin každý deň s výnimkou pondelka, ktorý je vyhradený na servis lanovky.
Ako informoval starosta Nového Mesta Rudolf Kusý, každoročne sa zvyšuje počet tých, ktorí sa lanovkou prevezú. "V roku 2013 ich bolo viac ako 25.000," spresnil.
Podľa Róberta Molnára, riaditeľa EKO podniku, príspevkovej organizácie mestskej časti, ktorá lanovku prevádzkuje, by nárast návštevníkov mal pokračovať aj v tomto roku. "Veríme, že by sme mohli pokoriť aj hranicu 30.000 návštevníkov," uviedol.
Prispieť by k tomu mali ďalšie služby, ktoré poskytne okolie lanovky. "Pre cyklistov, ktorých neustále pribúda, pripravujeme rodinnú cyklistickú zjazdovku, pri lanovke by mal vyrásť aj nový bufet s vonkajším sedením," uviedol Molnár. Počas víkendov, počas ktorých k dolnej stanici nie je povolený prístup autom, bude premávať kyvadlová doprava prostredníctvom elektrického vláčika. "Verejnosť si bude môcť zakúpiť lístok, ktorý bude platiť na vláčik i lanovku," informoval šéf EKO podniku.
Lanovka prešla v predchádzajúcich týždňoch kompletnou servisnou previerkou. Podľa vedúceho prevádzky lanovej dráhy Milana Hanečku sa ručne skontrolovala na nej každá jedna viditeľná súčiastka. "Tento rok sa robila aj kontrola lana špeciálnym röntgenom," dodal.
Lanovka na Kolibu vznikla v 70. rokoch minulého storočia. V 90. rokoch začala chátrať. K obnoveniu a modernizácii prevádzky došlo v roku 2005, keď mesto kúpilo pozemky v okolí lanovky a dalo ich do správy mestskej časti, ktorá lanovku zrekonštruovala. Nové Mesto prevádzkuje lanovku ako službu verejnosti, dotuje rozdiel medzi výnosmi a nákladmi na prevádzku. V roku 2013 dosiahli výnosy 65.000 eur, náklady až 271.000 eur. Mestská časť vypísala v roku 2013 dvakrát verejnú súťaž na prevádzkovateľa lanovky. Tender sa však ani v jednom prípade nepodaril. Do prvej súťaže sa prihlásil iba jeden zástupca, jeho návrh však obsahoval formálne nedostatky a tak sa súťaž musela zrušiť. Do druhého tendra, vyhláseného v decembri 2013, sa neprihlásil nikto.
Lanovka bude v letnej sezóne v prevádzke od štvrtka do nedele v čase od 10.00 do 18.00 h. Počas letných prázdnin každý deň s výnimkou pondelka, ktorý je vyhradený na servis lanovky.
Ako informoval starosta Nového Mesta Rudolf Kusý, každoročne sa zvyšuje počet tých, ktorí sa lanovkou prevezú. "V roku 2013 ich bolo viac ako 25.000," spresnil.
Podľa Róberta Molnára, riaditeľa EKO podniku, príspevkovej organizácie mestskej časti, ktorá lanovku prevádzkuje, by nárast návštevníkov mal pokračovať aj v tomto roku. "Veríme, že by sme mohli pokoriť aj hranicu 30.000 návštevníkov," uviedol.
Prispieť by k tomu mali ďalšie služby, ktoré poskytne okolie lanovky. "Pre cyklistov, ktorých neustále pribúda, pripravujeme rodinnú cyklistickú zjazdovku, pri lanovke by mal vyrásť aj nový bufet s vonkajším sedením," uviedol Molnár. Počas víkendov, počas ktorých k dolnej stanici nie je povolený prístup autom, bude premávať kyvadlová doprava prostredníctvom elektrického vláčika. "Verejnosť si bude môcť zakúpiť lístok, ktorý bude platiť na vláčik i lanovku," informoval šéf EKO podniku.
Lanovka prešla v predchádzajúcich týždňoch kompletnou servisnou previerkou. Podľa vedúceho prevádzky lanovej dráhy Milana Hanečku sa ručne skontrolovala na nej každá jedna viditeľná súčiastka. "Tento rok sa robila aj kontrola lana špeciálnym röntgenom," dodal.
Lanovka na Kolibu vznikla v 70. rokoch minulého storočia. V 90. rokoch začala chátrať. K obnoveniu a modernizácii prevádzky došlo v roku 2005, keď mesto kúpilo pozemky v okolí lanovky a dalo ich do správy mestskej časti, ktorá lanovku zrekonštruovala. Nové Mesto prevádzkuje lanovku ako službu verejnosti, dotuje rozdiel medzi výnosmi a nákladmi na prevádzku. V roku 2013 dosiahli výnosy 65.000 eur, náklady až 271.000 eur. Mestská časť vypísala v roku 2013 dvakrát verejnú súťaž na prevádzkovateľa lanovky. Tender sa však ani v jednom prípade nepodaril. Do prvej súťaže sa prihlásil iba jeden zástupca, jeho návrh však obsahoval formálne nedostatky a tak sa súťaž musela zrušiť. Do druhého tendra, vyhláseného v decembri 2013, sa neprihlásil nikto.