Nielen o celomestskej parkovacej politike diskutuje Erik Mader s poslancami bratislavského zastupiteľstva a zároveň starostami Vrakune a Vajnôr - Martinom Kurucom a Jánom Mrvom.
Autor Tablet.TV
Bratislava 23. októbra (TABLET.TV) - Starostovia mestských častí Bratislavy sú jednoznačne za zavedenie miestneho poplatku za rozvoj. Žiadajú však, aby v rámci zmeny štatútu hlavného mesta bolo písomne deklarované, ako sa príjem z tohto poplatku bude deliť. V relácii MESIAC V BRATISLAVE to uviedli poslanci bratislavského mestského zastupiteľstva a zároveň starostovia mestských častí Vrakuňa a Vajnory – Martin Kuruc a Ján Mrva.
Pripúšťajú, že samotný pomer deľby príjmu medzi hlavné mesto a mestské časti je ešte otázny. Kým primátor Ivo Nesrovnal navrhuje delenie 50:50, starostovia zotrvávajú na návrhu 68:32 v prospech mestských častí. “Ak by to malo byť 50:50, tak iba za predpokladu, že aj tých svojich 50 percent bude magistrát investovať v rámci mestskej časti, z ktorej príjem za spoplatnenú stavbu pochádza,“ naznačil Kuruc.
Obaja starostovia stoja aj za záujmom mestských častí, aby správu poplatku nevykonávalo hlavné mesto, ako je to v návrhu všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ale práve mestské časti , ktoré plnia funkciu stavebných úradov. „Nemyslíme si, žeby nás presvedčili argumentmi, že bude lepšie a jednoduchšie, ak bude správu vykonávať magistrát,“ zhodli sa hostia relácie.
Rovnako skepticky sa obaja starostovia pozerajú na šance, že Bratislava do konca roka prijme celomestskú parkovaciu politiku. Upozornili na viacero nevyriešených otázok v tejto oblasti. Kuruc v tejto súvislosti ako príklad uviedol, že vo Vrakuni, ale aj v iných mestských častiach je viac áut ako parkovacích kapacít. “Obyvatelia tak budú platiť za to, aby mohli parkovať, no reálne nebudú mať kde,“ naznačil možný scenár. Mrvovi taktiež v celom systéme chýbajú kroky, ktoré by motivovali ľudí vymeniť autá za verejnú dopravu. “ Ak tak majú urobiť, musia byť presvedčení, že sa im do centra neoplatí ísť autom,“ povedal, apelujúc na vytvorenie efektívnej integrovanej dopravy.
Pripúšťajú, že samotný pomer deľby príjmu medzi hlavné mesto a mestské časti je ešte otázny. Kým primátor Ivo Nesrovnal navrhuje delenie 50:50, starostovia zotrvávajú na návrhu 68:32 v prospech mestských častí. “Ak by to malo byť 50:50, tak iba za predpokladu, že aj tých svojich 50 percent bude magistrát investovať v rámci mestskej časti, z ktorej príjem za spoplatnenú stavbu pochádza,“ naznačil Kuruc.
Obaja starostovia stoja aj za záujmom mestských častí, aby správu poplatku nevykonávalo hlavné mesto, ako je to v návrhu všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ale práve mestské časti , ktoré plnia funkciu stavebných úradov. „Nemyslíme si, žeby nás presvedčili argumentmi, že bude lepšie a jednoduchšie, ak bude správu vykonávať magistrát,“ zhodli sa hostia relácie.
Rovnako skepticky sa obaja starostovia pozerajú na šance, že Bratislava do konca roka prijme celomestskú parkovaciu politiku. Upozornili na viacero nevyriešených otázok v tejto oblasti. Kuruc v tejto súvislosti ako príklad uviedol, že vo Vrakuni, ale aj v iných mestských častiach je viac áut ako parkovacích kapacít. “Obyvatelia tak budú platiť za to, aby mohli parkovať, no reálne nebudú mať kde,“ naznačil možný scenár. Mrvovi taktiež v celom systéme chýbajú kroky, ktoré by motivovali ľudí vymeniť autá za verejnú dopravu. “ Ak tak majú urobiť, musia byť presvedčení, že sa im do centra neoplatí ísť autom,“ povedal, apelujúc na vytvorenie efektívnej integrovanej dopravy.