Podľa primátora hlavného mesta Milana Ftáčnika sa Bratislava testovaním tohto autobusu priblížila k európskym metropolám, ktoré robia podobné kroky v MHD.
Autor TASR
Bratislava 12. februára (TASR) – Nízkokapacitný elektroautobus pre potenciálne využitie v bratislavskej mestskej hromadnej doprave predstavili dnes v depe Dopravného podniku Bratislava (DPB) na Hroboňovej ulici. Hlavné mesto bude novinku testovať vo štvrtok a piatok (13.-14.2.) v priamej prevádzke na linke číslo 130, ktorá premáva v okolí Lamača.
Dojazd testovaného elektroautobusu je 150 km, dobíja sa bežnou zásuvkou s napätím 380 voltov. Má kapacitu pre 22 cestujúcich. Výhodou elektroautobusa sú nízke prevádzkové náklady, minimálna hlučnosť a prakticky žiadne emisie, ktoré by znečisťovali životné prostredie. Nevýhodou je cena, ktorá približne dvojnásobne prekračuje cenu autobusu s klasickým dieselovým pohonom.
Ftáčnik: Bratislava sa priblížila k európskym metropolám
Podľa primátora hlavného mesta Milana Ftáčnika sa Bratislava testovaním tohto autobusu priblížila k európskym metropolám, ktoré robia podobné kroky v mestskej hromadnej doprave (MHD).
Tým, že sú elektroautobusy v súčasnosti príliš drahé, primátor si vie predstaviť ich hromadné nasadenie v MHD len s finančnou podporou EÚ. V novom programovom období 2014-2020 by Bratislava mohla získať na podporu MHD a elektromobility až 300 miliónov eur.
Bratislava má na tento rok naplánované viaceré dopravné projekty. Podľa Ftáčnika ide o opravu električkovej trate do Dúbravky, či obnovenie trate na Hlavnú stanicu, čo bude stáť 18 miliónov eur. V tomto roku by mali premávať aj nové trolejbusy za 61 miliónov eur, v roku 2015 by mali pribudnúť nové električky za 131 miliónov eur. Všetky tieto investície majú za cieľ zatraktívniť cestovanie MHD v Bratislave na úkor preťaženej individuálnej dopravy osobnými motorovými vozidlami.
Dojazd testovaného elektroautobusu je 150 km, dobíja sa bežnou zásuvkou s napätím 380 voltov. Má kapacitu pre 22 cestujúcich. Výhodou elektroautobusa sú nízke prevádzkové náklady, minimálna hlučnosť a prakticky žiadne emisie, ktoré by znečisťovali životné prostredie. Nevýhodou je cena, ktorá približne dvojnásobne prekračuje cenu autobusu s klasickým dieselovým pohonom.
Ftáčnik: Bratislava sa priblížila k európskym metropolám
Podľa primátora hlavného mesta Milana Ftáčnika sa Bratislava testovaním tohto autobusu priblížila k európskym metropolám, ktoré robia podobné kroky v mestskej hromadnej doprave (MHD).
Tým, že sú elektroautobusy v súčasnosti príliš drahé, primátor si vie predstaviť ich hromadné nasadenie v MHD len s finančnou podporou EÚ. V novom programovom období 2014-2020 by Bratislava mohla získať na podporu MHD a elektromobility až 300 miliónov eur.
Bratislava má na tento rok naplánované viaceré dopravné projekty. Podľa Ftáčnika ide o opravu električkovej trate do Dúbravky, či obnovenie trate na Hlavnú stanicu, čo bude stáť 18 miliónov eur. V tomto roku by mali premávať aj nové trolejbusy za 61 miliónov eur, v roku 2015 by mali pribudnúť nové električky za 131 miliónov eur. Všetky tieto investície majú za cieľ zatraktívniť cestovanie MHD v Bratislave na úkor preťaženej individuálnej dopravy osobnými motorovými vozidlami.