Primátor Nesrovnal rozhodnutie poslancov vníma ako politikárčenie.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 25. mája (TASR) – Kedy sa prijatá jednotná parkovacia politika v Bratislave prejaví v uliciach mesta, nie je stále isté. Podľa viacerých poslancov hrozí, že to v tomto volebnom období už nebude a presunie sa to až na rok 2019. Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal tvrdí, že je to v rukách mestských poslancov. "Mesto spravilo všetko, čo malo. V decembri 2016 sme prijali nariadenie a od januára je na stole návrh štatútu. Vyjednali sme aj kompromisný návrh a poslanci to stále odsúvajú. Je to absolútne nezodpovedné," povedal primátor.
Reagoval tak na dnešné rozhodnutie mestského zastupiteľstva, ktoré na návrh poslanca Jána Hrčku presunulo na jún rokovanie o dodatku štatútu hlavného mesta, ktorý upravuje deľbu kompetencií magistrátu a bratislavských mestských častí, vo veci užívania komunikácií I. až IV. triedy. Hrčka tento bod pritom navrhol presunúť aj na aprílovom rokovaní zastupiteľstva na dnešný deň. Vysvetlil to potrebou najprv doriešiť prerozdelenie financií v zmysle štatútu.
Mestský poslanec Jozef Uhler si myslí, že ak sa o dodatku v júni nerozhodne, tak parkovacia politika v tomto volebnom období podľa neho spustená nebude a presunie sa to až na rok 2019. "Financovanie mestských častí sa rieši minimálne dve volebné obdobia a nepodarilo sa to vyriešiť. Nemyslím si, že spájanie týchto vecí je rozumné," povedal. Mestský poslanec Tomáš Korček považuje parkovanie v hlavnom meste za akútny problém a akékoľvek odkladanie jeho riešenia za zbytočné. "Určite by nemala nejaká politika zvíťaziť nad potrebami Bratislavčanov. Ľudia očakávajú, že prijmeme rozhodnutie," skonštatoval.
Prerozdelením financií sa budú zaoberať bratislavskí starostovia na piatkovom (26.5.) Regionálnom združení mestských častí hlavného mesta. Hrčka vidí teraz najväčšiu šancu na to, aby sa tento problém s financiami pohol po rokoch dopredu. "Tu sa každý sťažuje na to, ako je mesto podfinancované, ale ako sú mestské časti podfinancované na úkor iných mestských časti, tak to sa nerieši. Tu sa naozaj môže stať, že tu budeme mať štyri elitné mestské časti a ten zvyšok mesta bude na hranici nuly," vysvetlil. Traja až štyria Petržalčania majú podľa jeho slov v rámci súčasného financovania "hodnotu" jedného obyvateľa Jaroviec či Devína. "Petržalka len na dani z nehnuteľností pri proporcionálnom prerozdelení prišla o 15 miliónov eur za posledných 12 rokov," podotkol poslanec.
Ako tvrdí, je jedno, či sa dodatok schváli v júni, alebo septembri. Parkovacia politika bude platiť v uliciach podľa neho až od roku 2019. "Len z procesného hľadiska to bude trvať 12 mesiacov, odkedy sa to schváli. Chcem vidieť toho, kto spustí parkovaciu politiku v septembri 2018 pred komunálnymi voľbami," skonštatoval Hrčka.
Primátor Nesrovnal rozhodnutie poslancov vníma ako politikárčenie. Brať si rukojemníkov za vyriešenie financovania, na ktorom sa starostovia roky nevedia dohodnúť, je podľa neho nesprávne. "Z toho, čo poslanci opäť predviedli, som sklamaný. Budem sa však uchádzať naďalej o vyriešenie tohto problému," povedal.
Reagoval tak na dnešné rozhodnutie mestského zastupiteľstva, ktoré na návrh poslanca Jána Hrčku presunulo na jún rokovanie o dodatku štatútu hlavného mesta, ktorý upravuje deľbu kompetencií magistrátu a bratislavských mestských častí, vo veci užívania komunikácií I. až IV. triedy. Hrčka tento bod pritom navrhol presunúť aj na aprílovom rokovaní zastupiteľstva na dnešný deň. Vysvetlil to potrebou najprv doriešiť prerozdelenie financií v zmysle štatútu.
Mestský poslanec Jozef Uhler si myslí, že ak sa o dodatku v júni nerozhodne, tak parkovacia politika v tomto volebnom období podľa neho spustená nebude a presunie sa to až na rok 2019. "Financovanie mestských častí sa rieši minimálne dve volebné obdobia a nepodarilo sa to vyriešiť. Nemyslím si, že spájanie týchto vecí je rozumné," povedal. Mestský poslanec Tomáš Korček považuje parkovanie v hlavnom meste za akútny problém a akékoľvek odkladanie jeho riešenia za zbytočné. "Určite by nemala nejaká politika zvíťaziť nad potrebami Bratislavčanov. Ľudia očakávajú, že prijmeme rozhodnutie," skonštatoval.
Prerozdelením financií sa budú zaoberať bratislavskí starostovia na piatkovom (26.5.) Regionálnom združení mestských častí hlavného mesta. Hrčka vidí teraz najväčšiu šancu na to, aby sa tento problém s financiami pohol po rokoch dopredu. "Tu sa každý sťažuje na to, ako je mesto podfinancované, ale ako sú mestské časti podfinancované na úkor iných mestských časti, tak to sa nerieši. Tu sa naozaj môže stať, že tu budeme mať štyri elitné mestské časti a ten zvyšok mesta bude na hranici nuly," vysvetlil. Traja až štyria Petržalčania majú podľa jeho slov v rámci súčasného financovania "hodnotu" jedného obyvateľa Jaroviec či Devína. "Petržalka len na dani z nehnuteľností pri proporcionálnom prerozdelení prišla o 15 miliónov eur za posledných 12 rokov," podotkol poslanec.
Ako tvrdí, je jedno, či sa dodatok schváli v júni, alebo septembri. Parkovacia politika bude platiť v uliciach podľa neho až od roku 2019. "Len z procesného hľadiska to bude trvať 12 mesiacov, odkedy sa to schváli. Chcem vidieť toho, kto spustí parkovaciu politiku v septembri 2018 pred komunálnymi voľbami," skonštatoval Hrčka.
Primátor Nesrovnal rozhodnutie poslancov vníma ako politikárčenie. Brať si rukojemníkov za vyriešenie financovania, na ktorom sa starostovia roky nevedia dohodnúť, je podľa neho nesprávne. "Z toho, čo poslanci opäť predviedli, som sklamaný. Budem sa však uchádzať naďalej o vyriešenie tohto problému," povedal.