Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Bratislavský kraj

Most Záhorská Ves - Angern sa stavať nebude, peniaze naň použijú inak

Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok

Približne 14 miliónov eur, ktoré boli v rámci eurofondov vyčlenené na most Angern - Záhorská Ves, sa rozdelia do iných tematických projektov v rámci cezhraničnej spolupráce.

Bratislava 8. januára (TASR) – Približne 14 miliónov eur, ktoré boli v rámci eurofondov vyčlenené na most Angern - Záhorská Ves, sa rozdelia do iných tematických projektov v rámci cezhraničnej spolupráce medzi Bratislavským krajom a Dolným Rakúskom. Hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Iveta Tyšlerová informovala o tom v súvislosti s faktom, že most, ktorý sa mal podľa pôvodných plánov začať stavať túto jeseň, Rakúšania napokon odmietli.

Spresnila, že o zastavení akýchkoľvek aktivít spojených s výstavbou mosta rozhodol krajinský hajtman Dolného Rakúska Erwin Pröll, a to na základe referenda v obci Angern uskutočnenom ešte koncom septembra. "V ňom sa 74 percent zúčastnených obyvateľov vyjadrilo proti výstavbe," pripomenula Tyšlerová.

Starosta obce Záhorská Ves Boris Šimkovič vidí dôvod stroskotania projektu v tom, že sa nezrealizoval diaľničný úsek S8 spájajúci Viedeň, Marchegg a Devínsku Novú Ves. "Aj obyvatelia rakúskeho Angernu deklarovali, že najskôr sa musí postaviť S8 a až potom môže dôjsť k vybudovaniu mosta medzi týmito obcami," pripomenul Šimkovič. "Keďže v prípade S8 sa nič neurobilo, Angern zmenil svoj názor a tak ako sa 80 percent obyvateľov rakúskej obce vyslovilo v roku 2006 za most, v septembri 2014, naopak, tri štvrtiny boli proti," vysvetlil Šimkovič.

Dodal, že aj v prípade Záhorskej Vsi bolo potrebné okrem výstavby samotného mosta postaviť podpornú infraštruktúru, pretože by zvýšený tranzit išiel priamo cez obec. "Toto všetko však ostalo len v rovine úvah a rozpracovaných plánov," poznamenal Šimkovič.

Medzi Angernom a Záhorskou Vsou malo ísť o malý cestný most s nosnosťou do 7,5 tony, projektový návrh počítal aj s pruhom pre peších a cyklistov. Stavať sa malo začať na jeseň 2015. Stavba mala byť financovaná z eurofondov v rámci programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko.