Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Bratislavský kraj

Na BSK sa s podnetmi obrátili klienti jedného sociálneho zariadenia

Na snímke predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. Foto: TASR/Martin Baumann

Kraj považuje podnety za veľmi závažné, preto chce požiadať o spoluprácu a súčinnosť ďalšie inštitúcie, napr. rezort práce, Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR a tiež inšpektorát práce.

Bratislava 9. júna (TASR) – Na Bratislavský samosprávny kraj (BSK) sa obrátili nespokojní klienti, ako aj súčasní i bývalí zamestnanci jedného sociálneho zariadenia pôsobiaceho na území kraja. Ide o neštátne zariadenie sociálnych služieb, ktorého kraj síce nie je zriaďovateľom, ale zo zákona naň finančne prispieva, ročne niekoľkými státisícmi eur.

Kraj však odmieta prezradiť, o aké zariadenie ide, koľko podnetov doteraz eviduje, ani čoho sa podnety konkrétne týkajú. Známe je len to, že by sa mali týkať fungovania a hospodárenia zariadenia. "Poviem ešte pol slova, že celý čas sme to urobili tak, že tam bola aj riaditeľka odboru sociálnych vecí, aj riaditeľka odboru zdravotníctva," uviedol na dnešnom brífingu predseda BSK Pavol Frešo. Bližšie informácie však poskytnúť odmietol, pretože by to považoval za neseriózne a sťažil by právne šetrenie.

Kraj považuje podnety za veľmi závažné, preto chce požiadať o spoluprácu a súčinnosť ďalšie inštitúcie, napr. rezort práce, Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny SR a tiež inšpektorát práce. Na budúci týždeň by mala byť nariadená kontrola preverovania pravdivosti podnetov spolu s konkrétnymi krokmi a opatreniami, BSK sa chce tiež venovať aj momentálne prebiehajúcej kontrole hospodárenia zariadenia, kde sa údajne objavujú tiež vážne zistenia.

Zároveň sa kraj pripravuje aj na prípadné presťahovanie niektorých klientov zariadenia do podobných zariadení, ktoré sú však v jeho zriaďovateľskej pôsobnosti. "Pokiaľ by sa preukázali niektoré z podozrení, budeme musieť veľmi rýchlo ponúknuť niektorým klientom premiestnenie do iného zariadenia. Pripravujeme kapacity, ak to bude potrebné," povedal Frešo. V prípade, ak sa potvrdia aj finančné pochybenia, zariadenie bude musieť vrátiť peniaze, ktoré od BSK dostalo.