Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislavský kraj

Na začiatku Štúrovej ulice by mala pribudnúť električková zastávka

Na snímke pohľad na Štúrovú ulicu po rekonštrukcii 16. decembra 2015 v Bratislave. Foto: TASR - Martin Baumann

Bývalé vedenie hlavného mesta túto zastávku do projektu prvej etapy električkovej trate do bratislavskej Petržalky nezahrnulo.

Bratislava 21. marca (TASR) – Na začiatku Štúrovej ulice v smere k Šafárikovmu námestiu plánuje bratislavská samospráva postaviť novú električkovú zastávku. Zdôvodňuje to tým, že v smere od Obchodnej až ku Štúrovej ulici žiadna zastávka nie je. "Aby bola električková doprava príťažlivá pre cestujúcich, zastávky by mali byť každých 400 metrov. V tomto prípade tento parameter nie je splnený," uviedla pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Podľa jej slov bývalé vedenie hlavného mesta túto zastávku do projektu prvej etapy električkovej trate do bratislavskej Petržalky nezahrnulo. "Z toho dôvodu ju nebolo možné financovať z fondov EÚ a doplniť ju do tohto projektu," priblížila Skokanová. Magistrát má v rozpočte na tento rok vyčlenené financie na projektovú dokumentáciu tejto zastávky. V súčasnosti mesto hľadá zhotoviteľa, ktorý by vedel naplánovať, kde presne by mohla byť umiestnená. "Je zatiaľ predčasné hovoriť o tom, koľko bude zastávka stáť, pretože ešte nemáme hotový realizačný projekt," podotkla Skokanová.

Bývalý primátor Bratislavy Milan Ftáčnik pre TASR uviedol, že pôvodne sa počítalo s vybudovaním zastávky v polovici Štúrovej ulice. Na základe požiadavky aktivistov ju však posunuli bližšie k Univerzite Komenského z dôvodu prestupového uzla. "Objavil sa taktiež návrh, aby sme riešili nejakú zastávku v priestore Námestia SNP, v jeho dolnej časti, alebo pri odbočke na Štúrovu ulicu. Zistili sme, že ten priestor je tam príliš krátky na to, aby sa tam dala postaviť zastávka, kde by mohli zastavovať dve električky, respektíve jedna dlhá," skonštatoval.

Zastávka sa podľa Ftáčnika nedostala do projektov preto, že nedošlo ku koncepčnému ujasneniu si, ako má zastávka vyzerať a čomu má slúžiť. "Bolo nám jasné, že sa to nedá financovať z EÚ zdrojov a budeme to financovať sami," povedal Ftáčnik, ktorý odmieta tvrdenia, že bývalé vedenie mesta zabudlo túto zastávku do projektu zahrnúť.

"My sme nič nezabudli. Boli sme si vedomí, že to budeme riešiť, ale až následne," podotkol s tým, že by v tejto chvíli postupoval rovnako ako súčasný bratislavský primátor.