Rekonštrukcie sa dočkala aj cyklotrasa medzi obcou Marchegg a železničnou stanicou, kde pribudli uzamykateľné cykloboxy.
Autor TASR
Bratislava 18. marca (TASR) - Nový cyklomost medzi Vysokou pri Morave a Marcheggom, ktorý prepojí Slovensko s Rakúskom, je hotový, dokončujú sa drobné stavebné práce. Zároveň sa začalo konanie k predčasnému užívaniu cyklomosta. Jeho otvorenie je naplánované na 7. mája. TASR o tom informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Lucia Forman.
"Historické záznamy spomínajú most cez rieku Morava pri obci Marchegg už v 13. storočí a trajekt bol naposledy v prevádzke do roku 1918. Spojenie Rakúska s obcou Vysoká pri Morave sa tak obnoví po vyše sto rokoch," približuje Forman.
Nový cyklomost má päťpoľovú konštrukciu s rozpätím hlavného poľa 80 metrov a oboch predpolí 2 x 25 metrov. Maximálna výška pilierov je 17 metrov a na rieke ostala minimálna plavebná výška sedem metrov. Celková dĺžka mosta je 270 metrov a šírka štyri metre.
Rekonštrukcie sa dočkala aj cyklotrasa medzi obcou Marchegg a železničnou stanicou, kde pribudli uzamykateľné cykloboxy.
Prípravné práce trvali podľa kraja takmer desať rokov. Vytypovaných bolo päť lokalít, z ktorých dve boli veľmi reálne. S prácami sa začalo vlani v apríli. Dokončením mosta sa vytvorí 21-kilometrový okruh, ktorý prepojí medzinárodnú cyklotrasu železnej opony Eurovelo 13 s rakúskou cyklotrasou Kamp - Thaya - March a dva cyklomosty. Okrem toho vo Vysokej pri Morave i Cyklomost slobody v Devínskej Novej Vsi, ktorý prepája túto bratislavskú mestskú časť s rakúskym Schloss Hofom.
Celkové náklady na projekt najnovšieho cyklomosta sú viac ako 5,1 milióna eur, z čoho viac ako dva milióny eur idú z rozpočtu BSK.
"Historické záznamy spomínajú most cez rieku Morava pri obci Marchegg už v 13. storočí a trajekt bol naposledy v prevádzke do roku 1918. Spojenie Rakúska s obcou Vysoká pri Morave sa tak obnoví po vyše sto rokoch," približuje Forman.
Nový cyklomost má päťpoľovú konštrukciu s rozpätím hlavného poľa 80 metrov a oboch predpolí 2 x 25 metrov. Maximálna výška pilierov je 17 metrov a na rieke ostala minimálna plavebná výška sedem metrov. Celková dĺžka mosta je 270 metrov a šírka štyri metre.
Rekonštrukcie sa dočkala aj cyklotrasa medzi obcou Marchegg a železničnou stanicou, kde pribudli uzamykateľné cykloboxy.
Prípravné práce trvali podľa kraja takmer desať rokov. Vytypovaných bolo päť lokalít, z ktorých dve boli veľmi reálne. S prácami sa začalo vlani v apríli. Dokončením mosta sa vytvorí 21-kilometrový okruh, ktorý prepojí medzinárodnú cyklotrasu železnej opony Eurovelo 13 s rakúskou cyklotrasou Kamp - Thaya - March a dva cyklomosty. Okrem toho vo Vysokej pri Morave i Cyklomost slobody v Devínskej Novej Vsi, ktorý prepája túto bratislavskú mestskú časť s rakúskym Schloss Hofom.
Celkové náklady na projekt najnovšieho cyklomosta sú viac ako 5,1 milióna eur, z čoho viac ako dva milióny eur idú z rozpočtu BSK.