Letisko má k dispozícii špeciálnu letiskovú mobilnú techniku, ktorá sa najmä v období výdatných snehových zrážok používa na starostlivosť o prevádzkové plochy letiska.
Autor TASR
Bratislava 12. januára (TASR) - V týchto dňoch sa o 832.445 štvorcových metrov prevádzkových plôch Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave intenzívnejšie stará 27 technikov zimnej údržby. V období snehových zrážok majú podľa hovorkyne letiska Veroniky Ševčíkovej na starosti fúkanie, zametanie, pluhovanie, frézovanie či posyp letiskových dráh.
"Neoddeliteľnou súčasťou celého procesu je aktívna a odborná komunikácia so zamestnancami letiskového dispečingu, ktorí v pravidelných intervaloch špeciálnou technikou vykonávajú merania klzkosti povrchu vzletových a pristávacích dráh, a tým posudzujú prevádzkyschopnosť letiska," vysvetlila.
Letisko má k dispozícii špeciálnu letiskovú mobilnú techniku, ktorá sa najmä v období výdatných snehových zrážok používa na starostlivosť o prevádzkové plochy letiska. Ide najmä o letiskové zametače, ťahače, snehové frézy, sypače, postrekovač či traktory.
"Zimná prevádzka na bratislavskom letisku sa začala v polovici novembra a potrvá predbežne do konca marca 2017," dodala Ševčíková. Za bezpečnosť, kvalitu a včasnosť zásahu na letových prevádzkových plochách zodpovedá podľa jej slov technik zimnej údržby, ktorý priamo riadi činnosť vodičov na ploche a ktorý rozhoduje o najvhodnejšej technológii čistenia a odmrazovania plôch v závislosti od aktuálneho počasia, jeho avizovaného vývoja a plánu letov.
Aby sa nepoškodili pozemné svetelné a rádionavigačné zariadenia, musia aplikovať vybrané postupy sypania, frézovania a pluhovania veľmi citlivo a so správnym nastavením techniky. Čo sa týka odmrazovania lietadiel, to podľa Ševčíkovej poskytujú leteckým dopravcom špeciálne školení zamestnanci letiska na vyžiadanie kapitána lietadla.
"Neoddeliteľnou súčasťou celého procesu je aktívna a odborná komunikácia so zamestnancami letiskového dispečingu, ktorí v pravidelných intervaloch špeciálnou technikou vykonávajú merania klzkosti povrchu vzletových a pristávacích dráh, a tým posudzujú prevádzkyschopnosť letiska," vysvetlila.
Letisko má k dispozícii špeciálnu letiskovú mobilnú techniku, ktorá sa najmä v období výdatných snehových zrážok používa na starostlivosť o prevádzkové plochy letiska. Ide najmä o letiskové zametače, ťahače, snehové frézy, sypače, postrekovač či traktory.
"Zimná prevádzka na bratislavskom letisku sa začala v polovici novembra a potrvá predbežne do konca marca 2017," dodala Ševčíková. Za bezpečnosť, kvalitu a včasnosť zásahu na letových prevádzkových plochách zodpovedá podľa jej slov technik zimnej údržby, ktorý priamo riadi činnosť vodičov na ploche a ktorý rozhoduje o najvhodnejšej technológii čistenia a odmrazovania plôch v závislosti od aktuálneho počasia, jeho avizovaného vývoja a plánu letov.
Aby sa nepoškodili pozemné svetelné a rádionavigačné zariadenia, musia aplikovať vybrané postupy sypania, frézovania a pluhovania veľmi citlivo a so správnym nastavením techniky. Čo sa týka odmrazovania lietadiel, to podľa Ševčíkovej poskytujú leteckým dopravcom špeciálne školení zamestnanci letiska na vyžiadanie kapitána lietadla.