"Investícia zlepší dopravné pomery mesta aj jeho okolia, časť tranzitnej dopravy odvedieme mimo Einsteinovej i mimo Prístavného mosta, kde vznikajú zápchy," hovorí primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.
Autor TASR
Bratislava 23. októbra (TASR) – V územnom pláne hlavného mesta sa zmení trasovanie plánovaného obchvatu Bratislavy tvoreného diaľnicou D4 a časťou rýchlostnej cesty R7. Bratislavskí mestskí poslanci dnes schválili k územnému plánu piate zmeny a doplnky. Obchvat tak pôjde priamo ponad Jarovecké rameno.
"Rameno sme chceli nechať ako budúci priestor pre vybudovanie športoviska, ktoré by spĺňalo olympijské parametre a slúžilo by ako olympijské závodisko. Teraz to športovisko síce bude môcť byť vybudované, ale bude mať nad sebou na pylónoch budúcu diaľnicu. Tomu sme sa bránili," povedal primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).
V procese EIA, v rámci ktorého sa posudzujú vplyvy na životné prostredie, sa podľa primátora identifikoval koridor ponad rameno ako optimálny a taký, ktorý najmenej naruší životné prostredie. Mesto preto zmenilo dnes zakreslený oblúk a diaľnicu trasuje už rovno cez rameno, rovnako, ako to má schválené vo svojom územnom pláne Bratislavský samosprávny kraj.
"Investícia zlepší dopravné pomery mesta aj jeho okolia, časť tranzitnej dopravy odvedieme mimo Einsteinovej i mimo Prístavného mosta, kde vznikajú zápchy. Preto sme vyšli v ústrety," dodal Ftáčnik s tým, že teraz už možno požiadať k výstavbe diaľnice aj o územné rozhodnutie. Všeobecne záväzné nariadenie začne platiť od 10. novembra.
So začatím výstavby obchvatu hlavného mesta počíta ministerstvo dopravy na prelome rokov 2015 a 2016. Dokončený by mal byť v roku 2020. Túto časť obchvatu by mala tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Predpokladané stavebné náklady naň sa pohybujú na úrovni 1,4 miliardy eur.
"Rameno sme chceli nechať ako budúci priestor pre vybudovanie športoviska, ktoré by spĺňalo olympijské parametre a slúžilo by ako olympijské závodisko. Teraz to športovisko síce bude môcť byť vybudované, ale bude mať nad sebou na pylónoch budúcu diaľnicu. Tomu sme sa bránili," povedal primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).
V procese EIA, v rámci ktorého sa posudzujú vplyvy na životné prostredie, sa podľa primátora identifikoval koridor ponad rameno ako optimálny a taký, ktorý najmenej naruší životné prostredie. Mesto preto zmenilo dnes zakreslený oblúk a diaľnicu trasuje už rovno cez rameno, rovnako, ako to má schválené vo svojom územnom pláne Bratislavský samosprávny kraj.
"Investícia zlepší dopravné pomery mesta aj jeho okolia, časť tranzitnej dopravy odvedieme mimo Einsteinovej i mimo Prístavného mosta, kde vznikajú zápchy. Preto sme vyšli v ústrety," dodal Ftáčnik s tým, že teraz už možno požiadať k výstavbe diaľnice aj o územné rozhodnutie. Všeobecne záväzné nariadenie začne platiť od 10. novembra.
So začatím výstavby obchvatu hlavného mesta počíta ministerstvo dopravy na prelome rokov 2015 a 2016. Dokončený by mal byť v roku 2020. Túto časť obchvatu by mala tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Predpokladané stavebné náklady naň sa pohybujú na úrovni 1,4 miliardy eur.