Cieľom parkovacej politiky je zaviesť v hlavnom meste jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy.
Autor TASR
Bratislava 21. októbra (TASR) – Pripravovaná jednotná parkovacia politika v Bratislave sa dostala podľa starostov bratislavských mestských častí do bodu nula. "Navrhované všeobecne záväzné nariadenie (VZN) nepohne parkovanie v meste ani o milimeter," tvrdí starosta Petržalky Vladimír Bajan. Starostka Podunajských Biskupíc Alžbeta Ožvaldová zas konštatuje, že bez nových parkovacích miest akákoľvek parkovacia politika nemá zmysel.
"Bratislava potrebuje nariadenie o parkovaní, ale dobré, také, ktoré bude niečo riešiť," myslí si starosta Lamača Peter Šramko. Dana Čahojová, starostka Karlovej Vsi, podotýka, že pri prijímaní VZN by sa mala zohľadniť aj migrácia v rámci hlavného mesta. Bratislavskí starostovia sa tento týždeň na rokovaní Regionálneho združenia bratislavských mestských častí uzniesli, že budú trvať na pôvodných princípoch parkovacej politiky dohodnutých ešte s predchádzajúcom volebnom období a k existujúcemu návrhu VZN z dielne magistrátu dajú svoje pripomienky.
"Podľa starostov dozrel čas na užšiu komunikáciu s poslancami mestského zastupiteľstva, aby sa veci pohli dopredu. Týka sa to aj návrhu VZN hlavného mesta o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území Bratislavy, vrátane výšky a pravidiel úhrady za dočasné parkovanie," informovala TASR tlačová tajomníčka Regionálneho združenia mestských častí hlavného mesta Alžbeta Klesnilová.
Hlavné mesto pre TASR uviedlo, že rokovania k parkovacej politike vedie so starostami pravidelne. "Nerozumieme výhradám starostov, keďže práve na základe toho, že v roku 2012 nenašiel návrh parkovacej politiky konsenzus medzi mestskými časťami a poslancami mestského zastupiteľstva sme upravovali pravidlá aj s odporúčaniami starostov," povedala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Podľa nej mesto teraz posilnilo kompetencie starostov a mestské časti budú tie, ktoré si budú určovať v akých lokalitách si pravidlá jednotnej parkovacej politiky zavedú.
"Návrh vo veľkej miere vychádza z pravidiel parkovacej politiky z roku 2012, pričom zohľadňuje práve výstupy z rokovaní medzi mestom, mestskými časťami a expertmi v oblasti parkovania z ostatných rokov," skonštatovala Skokanová. V návrhu sú podľa nej zohľadnené aj odporúčania z Územného generelu dopravy 2016 v oblasti statickej dopravy.
"Parkovacej politike sa venujeme takmer dva roky a môžem konštatovať, že sa blížime k finálnemu riešeniu, ktoré bude výhodné pre všetkých zúčastnených – pre mesto, mestské časti, ale hlavne pre Bratislavčanov," povedal bratislavský primátor Ivo Nesrovnal. V septembri informoval, že návrh VZN o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií chce predložiť na októbrové, najneskôr na novembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva.
K filozofii jednotnej parkovacej politiky v hlavnom meste sa súhlasne postavili zastupiteľstvá v Starom Meste, Novom Meste, Petržalke, Záhorskej Bystrici, Rači, Jarovciach či Rusovciach. V Ružinove potrebnú väčšinu poslaneckých hlasov nezískal ani súhlas, ani nesúhlas s návrhom. Návrh mesta napríklad odmietli poslanci Karlovej Vsi a Dúbravky.
Cieľom parkovacej politiky je zaviesť v hlavnom meste jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy. Bratislava je totiž jedným z mála európskych miest a posledné krajské mesto na Slovensku, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku. Každá bratislavská mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie. Rezidentské karty budú mať jednotný vizuál a mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania.
"Bratislava potrebuje nariadenie o parkovaní, ale dobré, také, ktoré bude niečo riešiť," myslí si starosta Lamača Peter Šramko. Dana Čahojová, starostka Karlovej Vsi, podotýka, že pri prijímaní VZN by sa mala zohľadniť aj migrácia v rámci hlavného mesta. Bratislavskí starostovia sa tento týždeň na rokovaní Regionálneho združenia bratislavských mestských častí uzniesli, že budú trvať na pôvodných princípoch parkovacej politiky dohodnutých ešte s predchádzajúcom volebnom období a k existujúcemu návrhu VZN z dielne magistrátu dajú svoje pripomienky.
"Podľa starostov dozrel čas na užšiu komunikáciu s poslancami mestského zastupiteľstva, aby sa veci pohli dopredu. Týka sa to aj návrhu VZN hlavného mesta o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území Bratislavy, vrátane výšky a pravidiel úhrady za dočasné parkovanie," informovala TASR tlačová tajomníčka Regionálneho združenia mestských častí hlavného mesta Alžbeta Klesnilová.
Hlavné mesto pre TASR uviedlo, že rokovania k parkovacej politike vedie so starostami pravidelne. "Nerozumieme výhradám starostov, keďže práve na základe toho, že v roku 2012 nenašiel návrh parkovacej politiky konsenzus medzi mestskými časťami a poslancami mestského zastupiteľstva sme upravovali pravidlá aj s odporúčaniami starostov," povedala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Podľa nej mesto teraz posilnilo kompetencie starostov a mestské časti budú tie, ktoré si budú určovať v akých lokalitách si pravidlá jednotnej parkovacej politiky zavedú.
"Návrh vo veľkej miere vychádza z pravidiel parkovacej politiky z roku 2012, pričom zohľadňuje práve výstupy z rokovaní medzi mestom, mestskými časťami a expertmi v oblasti parkovania z ostatných rokov," skonštatovala Skokanová. V návrhu sú podľa nej zohľadnené aj odporúčania z Územného generelu dopravy 2016 v oblasti statickej dopravy.
"Parkovacej politike sa venujeme takmer dva roky a môžem konštatovať, že sa blížime k finálnemu riešeniu, ktoré bude výhodné pre všetkých zúčastnených – pre mesto, mestské časti, ale hlavne pre Bratislavčanov," povedal bratislavský primátor Ivo Nesrovnal. V septembri informoval, že návrh VZN o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií chce predložiť na októbrové, najneskôr na novembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva.
K filozofii jednotnej parkovacej politiky v hlavnom meste sa súhlasne postavili zastupiteľstvá v Starom Meste, Novom Meste, Petržalke, Záhorskej Bystrici, Rači, Jarovciach či Rusovciach. V Ružinove potrebnú väčšinu poslaneckých hlasov nezískal ani súhlas, ani nesúhlas s návrhom. Návrh mesta napríklad odmietli poslanci Karlovej Vsi a Dúbravky.
Cieľom parkovacej politiky je zaviesť v hlavnom meste jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy. Bratislava je totiž jedným z mála európskych miest a posledné krajské mesto na Slovensku, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku. Každá bratislavská mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie. Rezidentské karty budú mať jednotný vizuál a mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania.