Údaje sa dajú využiť pri oprave a výstavbe chodníkov a ciest, pri zimnej údržbe či pri výbere optimálnych parkovacích plôch.
Autor TASR
Pezinok 10. januára (TASR) - V Pezinku realizujú pasport dopravy. Mesto tak chce lepšie poznať svoju infraštruktúru a prijímať efektívnejšie rozhodnutia na viacerých úrovniach. Posledná pasportizácia bola v Pezinku spracovaná v roku 1990, týkala sa však len dopravného značenia.
"Ide o jeden z najdôležitejších dokumentov o meste. Predstavuje evidenciu údajov - informácie o miestnych komunikáciách, dopravnom značení, o objektoch MHD, mostoch, vpustoch i kanalizačných poklopoch," vysvetľuje samospráva na svojom webe.
Na pasport využíva systém mobilného mapovania spolu s podrobnou aktuálnou digitálnou farebnou ortofotomapou. Pomocou jazdy vozidla s laserovým skenerom a s panoramatickou kamerou po komunikáciách systém zozbiera potrebné údaje. Zozbierané údaje sa spracujú do mapovej a databázovej časti a následne doplnia existujúcu databázu mesta.
"Výsledky pasportu sa implementujú do Geografického informačného systému mesta Pezinok a budú využité ako podklad pre rozhodnutia o hospodárení a optimalizácii nákladov pri správe, údržbe, opravách a budovaní miestnych ciest a komunikácií," spresnilo mesto.
Zozbierané informácie podľa samosprávy pomáhajú získať presné údaje o Pezinku a stávajú sa podkladom pre ďalšie činnosti mesta ako vlastníka, ale aj mesta ako cestného správneho orgánu. Údaje sa dajú využiť pri oprave a výstavbe chodníkov a ciest, pri zimnej údržbe či pri výbere optimálnych parkovacích plôch. Taktiež na zabezpečenie plynulosti cestnej premávky vhodným umiestnením dopravných značiek i na plánovanie opráv povrchu vozoviek.
"Rovnako sa dajú použiť pri naplánovaní obchádzkových trás v prípade náhlej havárie. Prioritou pasportu je efektívnosť pri riešení problémov a nakladaní s finančnými prostriedkami," skonštatovalo mesto.
"Ide o jeden z najdôležitejších dokumentov o meste. Predstavuje evidenciu údajov - informácie o miestnych komunikáciách, dopravnom značení, o objektoch MHD, mostoch, vpustoch i kanalizačných poklopoch," vysvetľuje samospráva na svojom webe.
Na pasport využíva systém mobilného mapovania spolu s podrobnou aktuálnou digitálnou farebnou ortofotomapou. Pomocou jazdy vozidla s laserovým skenerom a s panoramatickou kamerou po komunikáciách systém zozbiera potrebné údaje. Zozbierané údaje sa spracujú do mapovej a databázovej časti a následne doplnia existujúcu databázu mesta.
"Výsledky pasportu sa implementujú do Geografického informačného systému mesta Pezinok a budú využité ako podklad pre rozhodnutia o hospodárení a optimalizácii nákladov pri správe, údržbe, opravách a budovaní miestnych ciest a komunikácií," spresnilo mesto.
Zozbierané informácie podľa samosprávy pomáhajú získať presné údaje o Pezinku a stávajú sa podkladom pre ďalšie činnosti mesta ako vlastníka, ale aj mesta ako cestného správneho orgánu. Údaje sa dajú využiť pri oprave a výstavbe chodníkov a ciest, pri zimnej údržbe či pri výbere optimálnych parkovacích plôch. Taktiež na zabezpečenie plynulosti cestnej premávky vhodným umiestnením dopravných značiek i na plánovanie opráv povrchu vozoviek.
"Rovnako sa dajú použiť pri naplánovaní obchádzkových trás v prípade náhlej havárie. Prioritou pasportu je efektívnosť pri riešení problémov a nakladaní s finančnými prostriedkami," skonštatovalo mesto.