Pritom práve v roku 2015 sa podarilo historicky prvýkrát prelomiť hranicu milióna návštevníkov a mesto rovnako vysoké čísla očakáva aj v tomto roku, čomu zatiaľ štatistiky nasvedčujú.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 13. júna (TASR) – Bratislava sa stáva čoraz atraktívnejšou destináciou pre zahraničných turistov, o čom svedčí aj ich neustály enormný nárast. Potvrdzuje to aj skutočnosť, že za prvý kvartál roka 2016 v porovnaní s minulým obdobím zaznamenalo hlavné mesto až 25-percentný nárast počtu návštevnosti a prenocovaní v slovenskej metropole. Na dnešnej tlačovej besede to uviedla predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová.
"Teší ma, že nám tie čísla rastú a že Bratislave sa v oblasti turizmu darí," skonštatovala Melicharová. Pritom práve v roku 2015 sa podarilo historicky prvýkrát prelomiť hranicu milióna návštevníkov a mesto rovnako vysoké čísla očakáva aj v tomto roku, čomu zatiaľ štatistiky nasvedčujú.
Zároveň sa zvyšuje aj počet prenocovaní, v uplynulom roku to bolo 2.200.000, priemerná dĺžka pobytu zahraničného turistu v Bratislave sa pohybuje okolo dvoch nocí. Práve tieto priemerné dĺžky prenocovaní sú podľa Melicharovej pre samosprávy najdôležitejšie, pretože z nich plynú financie pre mestá, obce a regióny. Najviac turistov prichádza podľa nej z Česka, Nemecka, Rakúska, Veľkej Británie, Talianska, Poľska, USA, Číny, Francúzska, Španielska či Maďarska.
Keďže hlavné mesto predpokladá nárast počtu návštevníkov aj v tomto roku, zvyšuje okrem iného aj možnosti na poskytovanie informácií pre turistov. Na vstupných bránach do mesta otvára desať oficiálnych miest, a to napr. v centre, na železničnej či vlakovej stanici, na letisku, v prístave, pod Mostom SNP, ale taktiež aj v Hainburgu či vo Viedni. Zmenou prejdú aj veľkoplošné mapy v meste, rozširuje sa špeciálna edícia skladacích máp a informačno-propagačných brožúr. Dôležité informácie by mala poskytnúť aj webová stránka visitbratislava.com či nová aplikácia Bratislava city.
Mesto by sa malo naďalej prezentovať ako mladé, dynamické, avšak s jedinečným príbehom. "Mesto bolo mestom keltským, rímskym, slovanským, latinským. Prevalili sa tu všetky etniká, politické systémy, náboženstvá, feudalizmus, buržoázia, komunisti a teraz tu máme opäť slobodu. Každý sa snažil Bratislave niečo zanechať, ovládnuť mesto, nikomu sa to nepodarilo, ale zanechali tu stopy. A to je jedinečný mix, ktorý Bratislava má a nemá ho Viedeň, Budapešť," skonštatoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Avšak okrem historicko-kultúrneho potenciálu sa chce Bratislava prezentovať aj ako inovatívna startupová a technologická destinácia a pozornosť chce pritom venovať všetkým segmentom v rámci turizmu, čiže tak korporátnemu, teda obchodnému cestovnému ruchu, ako aj kongresovej turistike a v neposlednom rade samotným turistom.
"Teší ma, že nám tie čísla rastú a že Bratislave sa v oblasti turizmu darí," skonštatovala Melicharová. Pritom práve v roku 2015 sa podarilo historicky prvýkrát prelomiť hranicu milióna návštevníkov a mesto rovnako vysoké čísla očakáva aj v tomto roku, čomu zatiaľ štatistiky nasvedčujú.
Zároveň sa zvyšuje aj počet prenocovaní, v uplynulom roku to bolo 2.200.000, priemerná dĺžka pobytu zahraničného turistu v Bratislave sa pohybuje okolo dvoch nocí. Práve tieto priemerné dĺžky prenocovaní sú podľa Melicharovej pre samosprávy najdôležitejšie, pretože z nich plynú financie pre mestá, obce a regióny. Najviac turistov prichádza podľa nej z Česka, Nemecka, Rakúska, Veľkej Británie, Talianska, Poľska, USA, Číny, Francúzska, Španielska či Maďarska.
Keďže hlavné mesto predpokladá nárast počtu návštevníkov aj v tomto roku, zvyšuje okrem iného aj možnosti na poskytovanie informácií pre turistov. Na vstupných bránach do mesta otvára desať oficiálnych miest, a to napr. v centre, na železničnej či vlakovej stanici, na letisku, v prístave, pod Mostom SNP, ale taktiež aj v Hainburgu či vo Viedni. Zmenou prejdú aj veľkoplošné mapy v meste, rozširuje sa špeciálna edícia skladacích máp a informačno-propagačných brožúr. Dôležité informácie by mala poskytnúť aj webová stránka visitbratislava.com či nová aplikácia Bratislava city.
Mesto by sa malo naďalej prezentovať ako mladé, dynamické, avšak s jedinečným príbehom. "Mesto bolo mestom keltským, rímskym, slovanským, latinským. Prevalili sa tu všetky etniká, politické systémy, náboženstvá, feudalizmus, buržoázia, komunisti a teraz tu máme opäť slobodu. Každý sa snažil Bratislave niečo zanechať, ovládnuť mesto, nikomu sa to nepodarilo, ale zanechali tu stopy. A to je jedinečný mix, ktorý Bratislava má a nemá ho Viedeň, Budapešť," skonštatoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Avšak okrem historicko-kultúrneho potenciálu sa chce Bratislava prezentovať aj ako inovatívna startupová a technologická destinácia a pozornosť chce pritom venovať všetkým segmentom v rámci turizmu, čiže tak korporátnemu, teda obchodnému cestovnému ruchu, ako aj kongresovej turistike a v neposlednom rade samotným turistom.