Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislavský kraj

Pokrivenú električkovú trať v Petržalke začnú opravovať v stredu

Na ilustračnej snímke električka počas skúšobnej jazdy po novom Starom moste. Foto: Hlavné mesto

Kolaudáciu električkovej trate na Starom moste a v Petržalke začal BSK začiatkom mája. Závažnejšie nedostatky na trati sa nezistili.

Bratislava 28. júna (TASR) – Zdeformovanú časť novej električkovej trate v bratislavskej Petržalke majú začať opravovať v stredu (29.6.) tak, aby spustenie električkovej dopravy začiatkom júla na tomto mieste nebolo ohrozené. Po komunikácii so zhotoviteľom stavebných prác o tom TASR informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Náklady na opravu budú hradené zo záruky, nie z rozpočtu mesta.

Primátor dúfa, že takýchto poškodených miest nebude na novej električkovej trati viac, koľaje preto ešte raz skontrolujú.

Hlavný zhotoviteľ prác spoločnosť Eurovia SK tvrdí, že porucha nastala na otvorenej jazdnej dráhe, ktorá sa nachádza v Petržalke v smere od Bosákovej ulice po obratisko. Na všetkých ostatných úsekoch tejto stavby prvej etapy električky do Petržalky je použitá pevná jazdná dráha a koľaj je kotvená do betónu.

"Zvlnenie nastalo vysokými horúčavami aj napriek tomu, že podľa kontroly projektov bola trať navrhnutá dostatočne a v súlade s predpismi a normami. Nakoľko ale použitie zdvojenej koľaje nie je bežné technické riešenie a neexistujú k tomu reálne skúsenosti, je predpoklad, že napriek dodržaniu všetkých normových parametrov pri projektovaní a realizácii, práve toto bolo príčinou vzniknutej deformácie," uviedla pre TASR hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK Lenka Kubejová s tým, že okamžite pristúpili k prácam na odstránenie poruchy, aby nebolo ohrozené plánované sprevádzkovanie trate.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy, pre TASR uviedol, že súčasný stav na trati v Petržalke eviduje. Taktiež si želá, aby začali električky po Starom moste jazdiť v očakávanom termíne, a to začiatkom júla po dokončení kompletnej administratívy a zákonnej odvolacej lehoty.

Kolaudáciu električkovej trate na Starom moste a v Petržalke začal BSK začiatkom mája. Závažnejšie nedostatky na trati sa nezistili.

Prestavbu bratislavského Starého mosta po dvoch rokoch od jej začatia ukončili v polovici decembra minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto.

Magistrát má odstrániť pokrivenia električkovej trate v Petržalke

Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy, dnes ráno skontroloval pokrivené koľajnice na novej električkovej trati v bratislavskej Petržalke. Hlavné mesto následne požiadal, aby odstránilo tento problém do spustenia električkovej dopravy cez Starý most a zároveň zrealizovalo kontrolnú technickú skúšku. Na dnešnom brífingu o tom informoval predseda BSK Pavol Frešo.

"Na tejto trati sa robili technické skúšky, myslím 16. a 18. februára, kde nebolo nič podobné namerané, žiadne zakrivené koľajnice. Keďže je tam teraz podozrenie, že koľajnice tam sú pokrivené a aj to vidíme, tak sme im povedali, že to musia odstrániť a zároveň previesť technickú skúšku," skonštatoval Frešo. Kolaudáciu električkovej trate na Starom moste a v Petržalke začal BSK začiatkom mája. Závažnejšie nedostatky na trati sa však ani pri kontrole na mieste nezistili.