Dnes v noci o nahlásila maďarská nákladná loď, ktorá sa plavila od VDG v smere na Bratislavu, poruchu na hlavnom strojnom pohone.
Autor TASR
Gabčíkovo 16. januára (TASR) – Maďarská nákladná loď s poruchou motora neohrozuje riadnu premávku na prívodnom kanáli Vodného diela Gabčíkovo (VDG). Informoval o tom TASR hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku, š. p., Ľuboš Krno.
Ako uviedol, dnes v noci o 1.00 h nahlásila maďarská nákladná loď HERSO 1, ktorá sa plavila od VDG v smere na Bratislavu, poruchu na hlavnom strojnom pohone. Loď sa nachádzala v prívodnom kanáli VDG, 11 kilometrov od plavebných komôr a päť kilometrov od kompy spájajúcej obce Vojka nad Dunajom a Kyselica. „Vzhľadom na to, že v prívodnom kanáli je zakázané kotviť v dôsledku možného poškodenia vodohospodárskych objektov a v blízkosti sa nenachádzala žiadna iná loď, ktorá by mohla poškodené plavidlo odtiahnuť, požiadali o pomoc prievoznú loď BD Vojka, takzvanú kompu,“ priblížil udalosti Krno. Dodal, že maďarskej lodi sa zhruba po dvoch hodinách manévrovania za pomoci druhého strojného zariadenia podarilo hlavný strojný pohon dočasne opraviť a preplávať ešte ďalších 15 kilometrov proti prúdu až do Šamorína. „Loď zakotvila mimo plavebnej dráhy v mieste, kde už nie je tesniace dno, a tak nedošlo k poškodeniu vodohospodárskych objektov. Okamžitý priamy zásah kompy na odtiahnutie lode nebol potrebný,“ vysvetlil hovorca.
Podľa jeho ďalších slov hlavný strojný pohon je však pokazený a loď nemôže sama plávať. „Dopravný úrad bude musieť požiadať nejaké plavidlo o 'odremorkovanie' poruchovej lode z provizórneho kotviska pri Šamoríne do bezpečia, to znamená do Bratislavského prístavu, a to ešte dnes pred príchodom noci, aby nedošlo k prípadnej kolízii s ďalšími plavidlami,“ ozrejmil Krno. Dodal, že maďarská nákladná loď HERSO 1 s jedným tlačným člnom má naložených 1800 t kukurice. Havária ekologického charakteru nehrozí, ani nedochádza k znečisteniu vôd.
Ako uviedol, dnes v noci o 1.00 h nahlásila maďarská nákladná loď HERSO 1, ktorá sa plavila od VDG v smere na Bratislavu, poruchu na hlavnom strojnom pohone. Loď sa nachádzala v prívodnom kanáli VDG, 11 kilometrov od plavebných komôr a päť kilometrov od kompy spájajúcej obce Vojka nad Dunajom a Kyselica. „Vzhľadom na to, že v prívodnom kanáli je zakázané kotviť v dôsledku možného poškodenia vodohospodárskych objektov a v blízkosti sa nenachádzala žiadna iná loď, ktorá by mohla poškodené plavidlo odtiahnuť, požiadali o pomoc prievoznú loď BD Vojka, takzvanú kompu,“ priblížil udalosti Krno. Dodal, že maďarskej lodi sa zhruba po dvoch hodinách manévrovania za pomoci druhého strojného zariadenia podarilo hlavný strojný pohon dočasne opraviť a preplávať ešte ďalších 15 kilometrov proti prúdu až do Šamorína. „Loď zakotvila mimo plavebnej dráhy v mieste, kde už nie je tesniace dno, a tak nedošlo k poškodeniu vodohospodárskych objektov. Okamžitý priamy zásah kompy na odtiahnutie lode nebol potrebný,“ vysvetlil hovorca.
Podľa jeho ďalších slov hlavný strojný pohon je však pokazený a loď nemôže sama plávať. „Dopravný úrad bude musieť požiadať nejaké plavidlo o 'odremorkovanie' poruchovej lode z provizórneho kotviska pri Šamoríne do bezpečia, to znamená do Bratislavského prístavu, a to ešte dnes pred príchodom noci, aby nedošlo k prípadnej kolízii s ďalšími plavidlami,“ ozrejmil Krno. Dodal, že maďarská nákladná loď HERSO 1 s jedným tlačným člnom má naložených 1800 t kukurice. Havária ekologického charakteru nehrozí, ani nedochádza k znečisteniu vôd.