Jej trasa bola totiž skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie.
Autor TASR
Bratislava 7. septembra (TASR) – Bratislavský mestský poslanec za Petržalku Oliver Kríž dnes spúšťa petíciu za to, aby autobusová linka č. 95 opäť premávala na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie. Ak chcú cestujúci pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku.
Petíciou sa obracia na Dopravný podnik Bratislava (DPB) a zároveň na bratislavský magistrát, aby požadovanú zmenu zabezpečili a to do doby, kým bude dokončená električková trať až po Janíkov dvor. "Pre tých, ktorí pokračujú električkou ďalej, napr. do Rače, je to možno logický krok. Ale pre tých, ktorí idú naozaj iba na Šafárikovo námestie, je to obrovská obštrukcia. Ak by električka premávala až od Janíkovho dvora, v tom prípade by to malo svoj zmysel a efekt," myslí si poslanec na margo skrátenia trate autobusovej linky v nadväznosti na nový prestupný bod na Farského.
Poukazuje pritom na to, že novému grafikonu linky č. 95 nepredchádzala dostatočná diskusia s občanmi a cestujúcej verejnosti priniesol množstvo finančných, praktických a logistických komplikácií. Potvrdiť by to podľa neho mala aj táto petícia, ktorá je predbežne naplánovaná zhruba do konca októbra. "Podpisy budeme zbierať na zastávkach mestskej hromadnej dopravy, kde stojí linka č. 95, ale aj na petržalských frekventovaných zastávkach, na ktorých nestojí," uviedol pre TASR Kríž.
Petičiarov tak bude možné nájsť napr. aj na zastávke ZŠT Petržalka pri daňovom úrade, ale tiež na zastávke Smolenická, Ovsištské či Vlastenecké námestie, Osuského, Markova či Jiráskova. Tí budú zbierať podpisy podľa pripraveného harmonogramu trikrát do týždňa, pričom v jeden týždeň budú v teréne v pondelok, stredu a piatok a na druhý týždeň v utorok, stredu a vo štvrtok. Cieľom je vyzberať okolo 3000 podpisov.
Petičné hárky by mali byť následne odovzdané adresátom tak, aby sa prípadné finančné náklady spojené s predĺžením trasy linky č. 95 dostali do mestského rozpočtu. "Sám budem žiadať do rozpočtu navýšenie zdrojov na to, aby 95 mohla v roku 2017 premávať až na Šafárikovo námestie. Svoju požiadavku chcem mať podporenú aj podpismi cestujúcej verejnosti. Keďže ide o platiacich klientov verejnej dopravy a zároveň sú tieto názory overené skúsenosťami z používania liniek MHD, nazdávam sa, že tento hlas verejnosti by sme nemali brať na ľahkú váhu," konštatoval Kríž.
Hovorkyňa DPB Adriana Volfová pre TASR ešte v júli uviedla, že dopravný podnik zabezpečil skrátenie linky tak, že všetky miesta sú obslúžené. "Cestujúci tak po prestupoch využívajú kapacitnú električkovú dopravu v smere ďalej do aj z mesta," povedala. Opätovne pritom zdôraznila, že autobusová linka nezanikla, iba sa skrátila po prestupný uzol s električkovou dopravou, teda po zastávku Farského. Všeobecne na margo došlých podnetov od občanov, ktoré poslanec adresoval pred časom DPB ale uviedla, že dopravný podnik zabezpečuje dopravu len v rozsahu, ako si objednáva magistrát hlavného mesta. V tejto súvislosti Kríž ale podotýka, že aj samotný podnik sa môže obrátiť na mestskú samosprávu. "V konečnom dôsledku grafikon by nemal robiť samotný dopravný podnik, ale Bratislavská integrovaná doprava (BID). A toto je už roky opomínané a ignorované zo strany dopravného podniku," doplnil.
Električka do Petržalky začala pravidelne premávať 8. júla. V súvislosti s jej spustením bola zrušená autobusová linka č. 82, ktorá zabezpečovala dopravnú obsluhu Divadla Aréna. Táto obsluha je po novom zabezpečená električkovou dopravou, konkrétne cez zastávku Sad J. Kráľa.
Petíciou sa obracia na Dopravný podnik Bratislava (DPB) a zároveň na bratislavský magistrát, aby požadovanú zmenu zabezpečili a to do doby, kým bude dokončená električková trať až po Janíkov dvor. "Pre tých, ktorí pokračujú električkou ďalej, napr. do Rače, je to možno logický krok. Ale pre tých, ktorí idú naozaj iba na Šafárikovo námestie, je to obrovská obštrukcia. Ak by električka premávala až od Janíkovho dvora, v tom prípade by to malo svoj zmysel a efekt," myslí si poslanec na margo skrátenia trate autobusovej linky v nadväznosti na nový prestupný bod na Farského.
Poukazuje pritom na to, že novému grafikonu linky č. 95 nepredchádzala dostatočná diskusia s občanmi a cestujúcej verejnosti priniesol množstvo finančných, praktických a logistických komplikácií. Potvrdiť by to podľa neho mala aj táto petícia, ktorá je predbežne naplánovaná zhruba do konca októbra. "Podpisy budeme zbierať na zastávkach mestskej hromadnej dopravy, kde stojí linka č. 95, ale aj na petržalských frekventovaných zastávkach, na ktorých nestojí," uviedol pre TASR Kríž.
Petičiarov tak bude možné nájsť napr. aj na zastávke ZŠT Petržalka pri daňovom úrade, ale tiež na zastávke Smolenická, Ovsištské či Vlastenecké námestie, Osuského, Markova či Jiráskova. Tí budú zbierať podpisy podľa pripraveného harmonogramu trikrát do týždňa, pričom v jeden týždeň budú v teréne v pondelok, stredu a piatok a na druhý týždeň v utorok, stredu a vo štvrtok. Cieľom je vyzberať okolo 3000 podpisov.
Petičné hárky by mali byť následne odovzdané adresátom tak, aby sa prípadné finančné náklady spojené s predĺžením trasy linky č. 95 dostali do mestského rozpočtu. "Sám budem žiadať do rozpočtu navýšenie zdrojov na to, aby 95 mohla v roku 2017 premávať až na Šafárikovo námestie. Svoju požiadavku chcem mať podporenú aj podpismi cestujúcej verejnosti. Keďže ide o platiacich klientov verejnej dopravy a zároveň sú tieto názory overené skúsenosťami z používania liniek MHD, nazdávam sa, že tento hlas verejnosti by sme nemali brať na ľahkú váhu," konštatoval Kríž.
Hovorkyňa DPB Adriana Volfová pre TASR ešte v júli uviedla, že dopravný podnik zabezpečil skrátenie linky tak, že všetky miesta sú obslúžené. "Cestujúci tak po prestupoch využívajú kapacitnú električkovú dopravu v smere ďalej do aj z mesta," povedala. Opätovne pritom zdôraznila, že autobusová linka nezanikla, iba sa skrátila po prestupný uzol s električkovou dopravou, teda po zastávku Farského. Všeobecne na margo došlých podnetov od občanov, ktoré poslanec adresoval pred časom DPB ale uviedla, že dopravný podnik zabezpečuje dopravu len v rozsahu, ako si objednáva magistrát hlavného mesta. V tejto súvislosti Kríž ale podotýka, že aj samotný podnik sa môže obrátiť na mestskú samosprávu. "V konečnom dôsledku grafikon by nemal robiť samotný dopravný podnik, ale Bratislavská integrovaná doprava (BID). A toto je už roky opomínané a ignorované zo strany dopravného podniku," doplnil.
Električka do Petržalky začala pravidelne premávať 8. júla. V súvislosti s jej spustením bola zrušená autobusová linka č. 82, ktorá zabezpečovala dopravnú obsluhu Divadla Aréna. Táto obsluha je po novom zabezpečená električkovou dopravou, konkrétne cez zastávku Sad J. Kráľa.