Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislavský kraj

Pre zmeny v križovatke Triblavina spustili ďalšiu petíciu

Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš

Proti zmenám v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina spustili petíciu vo februári aj obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu či Ivanky pri Dunaji.

Bratislava 11. apríla (TASR) – Za prestavbu diaľnice D1 a križovatky Triblavina so súbežnými kolektormi a v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 spustili obyvatelia obcí pod Malými Karpatmi ďalšiu petíciu. Chcú ňou docieliť, aby sa prestavba vrátila k svojmu prvotnému projektu. Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 v tomto úseku so šiestimi pruhmi a kolektormi sa totiž podľa nich mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

"Žiadame ministerstvo dopravy, aby sa diaľnica realizovala presne tak, ako bola schválená, so šiestimi pruhmi a s dvoma kolektormi," povedal starosta bratislavských Vajnôr a predseda petičného výboru Ján Mrva. Diaľnica s kolektormi mala tvoriť podľa jeho slov zbernicu a odľahčiť regionálne cesty medzi Trnavou, Sencom, Pezinkom a Bratislavou.

"Žiadame dodržať územný plán Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), kde sú dopravné stavby presne osadené a tiež žiadame urobiť križovatku Triblavina s privádzačmi, aby sa mohla výstavba diaľnice postaviť s kolektormi tak, ako sa mala," vysvetlil Mrva. Touto petíciou chcú podporiť aktivity samospráv, aby mohli vplývať na ministerstvo dopravy a Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS), aby spustený proces zastavili.

Proti zmenám v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina spustili petíciu vo februári aj obyvatelia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu či Ivanky pri Dunaji.

NDS pre TASR pred časom uviedla, že stavebné práce v križovatke Triblavina sú realizované v súlade s právoplatným stavebným povolením. Ako tvrdí, zmenu technického riešenia na tejto stavbe navrhla tak, že nerozširuje územie pre diaľnicu nad rámec vydaného územného rozhodnutia. "Zmena technického riešenia teda nemôže byť v rozpore s územným rozhodnutím, keďže nové technické riešenie nezaberá územie nad rámec tohto rozhodnutia," povedala pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Navrhované technické riešenie podľa jej slov súvisí so zefektívnením predmetnej stavby, ako aj nadväzujúcich úsekov medzi Bratislavou a Sencom v rámci skapacitnenia diaľnice D1. "Teda s úsporou finančných prostriedkov," podotkla hovorkyňa. V prípade dotknutých obcí tvrdí, že navrhované riešenie nijako nemení okružné križovatky ani ich kapacity.

Na stredu 13. apríla je na Úrade BSK zvolaná verejná odborná diskusia za účasti ministerstva dopravy, NDS či dotknutých obcí. Tá by mala priniesť odpovede ohľadom avizovaných zmien v projektoch diaľnice D1 Bratislava-Trnava, križovatka Triblavina.