Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur.
Autor TASR
Bratislava 20. marca (TASR) – Rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály sa zrejme v apríli, ako to predpokladalo hlavné mesto, nezačne. Bratislavský magistrát má dve právoplatné stavebné povolenia, avšak na ďalšie dve stále čaká. "Jedno z nich je Bratislavský samosprávny kraj, kde sa myslím, niekto odvolal a teraz čakáme na to rozhodnutie. Ďalším je mesto, Cestný správny orgán, kde bolo treba vyriešiť majetkovo-správne veci v Karlovej Vsi," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal v diskusnej relácii Tablet.TV Hlavné mesto.
V prípade, ak bude mať magistrát všetky potrebné stavebné povolenia, môže podľa primátora dokončiť dokumentáciu pre realizáciu stavby. Keďže modernizáciu trate bude mesto financovať pomocou eurofondov, dokumentácia musí isť na kontrolu na ministerstvo dopravy a až potom nasleduje verejné obstarávanie na zhotoviteľa prác. S ním mesto pripraví etapizáciu prác a následne sa začnú práce na modernizácii električkovej trate.
"Fáza realizácie stavby bude trvať dlho, pokojne aj rok. Potom nás čaká kolaudácia, opäť logisticky náročný proces. Väčšina z týchto procesov je mimo kontroly hlavného mesta, nemôžeme to ovplyvniť, či sa niekto neodvolá," skonštatoval primátor. Nesrovnal nechce odhadovať termín začatia prác, ako podotkol, na jar sa len spúšťajú všetky procesy.
Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur. Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014. Bratislavská samospráva chce trať modernizovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia.
Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ. Bratislava chce tento rok dokončiť aj projekty modernizácie Vajnorskej a Ružinovskej električkovej radiály a predlženia električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor.
V prípade, ak bude mať magistrát všetky potrebné stavebné povolenia, môže podľa primátora dokončiť dokumentáciu pre realizáciu stavby. Keďže modernizáciu trate bude mesto financovať pomocou eurofondov, dokumentácia musí isť na kontrolu na ministerstvo dopravy a až potom nasleduje verejné obstarávanie na zhotoviteľa prác. S ním mesto pripraví etapizáciu prác a následne sa začnú práce na modernizácii električkovej trate.
"Fáza realizácie stavby bude trvať dlho, pokojne aj rok. Potom nás čaká kolaudácia, opäť logisticky náročný proces. Väčšina z týchto procesov je mimo kontroly hlavného mesta, nemôžeme to ovplyvniť, či sa niekto neodvolá," skonštatoval primátor. Nesrovnal nechce odhadovať termín začatia prác, ako podotkol, na jar sa len spúšťajú všetky procesy.
Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur. Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014. Bratislavská samospráva chce trať modernizovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia.
Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ. Bratislava chce tento rok dokončiť aj projekty modernizácie Vajnorskej a Ružinovskej električkovej radiály a predlženia električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor.