Napriek miernemu poklesu návštevnosti dosiahlo SND vyššie tržby zo vstupného o 54.692 eur.
Autor TASR
Bratislava 7. apríla (TASR) - Kultúrne inštitúcie hodnotia v týchto dňoch uplynulý rok z umeleckého hľadiska i z pohľadu hospodárenia. V Správe o činnosti a hospodárení Slovenského národného divadla (SND) za rok 2016 sa uvádza, že racionalizáciou a zvýšením výnosov z vlastnej činnosti dosiahlo k 31.12.2016 kladný hospodársky výsledok vo výške 19.251 eur.
Tri umelecké súbory odohrali na štyroch javiskách (v novej aj historickej budove) spolu 671 predstavení pre 266.712 návštevníkov. Tržby z predstavení činili 3,148.433 eura. Napriek miernemu poklesu návštevnosti (v roku 2015 to bolo 266.893 divákov) dosiahlo SND vyššie tržby zo vstupného o 54.692 eur. V roku 2016 uviedlo SND 16 premiér - činohra naštudovala deväť, opera štyri a balet tri premiérové tituly.
Centrum marketingu nadviazalo na tradíciu predaja cenín v podobe darčekových poukazov a predplatných vstupeniek, tzv. abonentných balíčkov. Od uvedenia týchto produktov sa záujem o ne niekoľkonásobne zvýšil. Kým v roku 2012 predalo SND 373 darčekových poukazov za 11.150 eur, v roku 2016 to bolo 3178 kusov za 80.585 eur. Čo sa týka abonentných balíčkov, v uplynulom roku sa ich predalo 988 za 103.280 eur, v roku 2012 to bolo 754 kusov za 48.568 eur.
Kompletná Správa o činnosti a hospodárení SND za rok 2016 je prístupná na webovej stránke snd.sk. TASR informovala tlačová tajomníčka Izabela Pažítková.
Tri umelecké súbory odohrali na štyroch javiskách (v novej aj historickej budove) spolu 671 predstavení pre 266.712 návštevníkov. Tržby z predstavení činili 3,148.433 eura. Napriek miernemu poklesu návštevnosti (v roku 2015 to bolo 266.893 divákov) dosiahlo SND vyššie tržby zo vstupného o 54.692 eur. V roku 2016 uviedlo SND 16 premiér - činohra naštudovala deväť, opera štyri a balet tri premiérové tituly.
Centrum marketingu nadviazalo na tradíciu predaja cenín v podobe darčekových poukazov a predplatných vstupeniek, tzv. abonentných balíčkov. Od uvedenia týchto produktov sa záujem o ne niekoľkonásobne zvýšil. Kým v roku 2012 predalo SND 373 darčekových poukazov za 11.150 eur, v roku 2016 to bolo 3178 kusov za 80.585 eur. Čo sa týka abonentných balíčkov, v uplynulom roku sa ich predalo 988 za 103.280 eur, v roku 2012 to bolo 754 kusov za 48.568 eur.
Kompletná Správa o činnosti a hospodárení SND za rok 2016 je prístupná na webovej stránke snd.sk. TASR informovala tlačová tajomníčka Izabela Pažítková.