Koncom roka chce ministerstvo predstaviť na vláde materiál, ktorý sa bude týkať práve obchvatu tvoreného diaľnicou D4 a časťou R7 a v rámci neho bude dokončená aj potrebná štúdia.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 30. septembra (TASR) - Motoristi zo Záhorskej Bystrice, Stupavy, z Marianky, Lozorna a ďalších obcí si musia aj naďalej na ceste do Bratislavy kupovať na diaľnici D2 diaľničné známky. O nespoplatňovaní úseku diaľnice až po výjazd na Stupavu sa totiž nerozhodlo, rokovania medzi ministerstvom dopravy a magistrátom hlavného mesta pokračujú ďalej.
"V súčasnosti nepadlo rozhodnutie o tom, či úsek pre osobné autá bude alebo nebude spoplatnený," zdôraznil štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave. Rezort dopravy čaká podľa jeho slov na dopravný generel mesta Bratislavy, a tiež aj na kroky súvisiace s bratislavským obchvatom.
Koncom roka chce ministerstvo predstaviť na vláde materiál, ktorý sa bude týkať práve obchvatu tvoreného diaľnicou D4 a časťou R7 a v rámci neho bude dokončená aj potrebná štúdia. "Budeme sa môcť spätne vrátiť k tejto téme, akým spôsobom bude fungovať osobná doprava v rámci diaľničných úsekov Bratislavy," avizoval Stromček. Ministerstvo však podľa neho napríklad vždy plánovalo, aby bola diaľnica D4 ako obchvat mesta bezplatná pre vodičov osobných áut.
V súčasnosti je pritom úsek diaľnice D2 nespoplatnený po križovatku "Diamant", kde v týchto týždňoch investor nového obchodného centra Bory Mall stavia okružnú križovatku. V minulosti už niekoľkokrát prišli starostovia obcí Marianka, Záhorská Bystrica i Lamač s iniciatívou rozšíriť úsek nespoplatnenej diaľnice až po Stupavu. Dôvodili tým, že by sa tak výrazne obmedzil tranzit cez Lamač i Záhorskú Bystricu, ktorý pri ceste do Bratislavy využívajú obyvatelia okolitých obcí, aby sa tak vyhli spoplatnenému úseku diaľnice.
Pripomenuli, že okrem riešenia komplikácií, tvorby kolón a neúmernému zahusťovaniu premávky najmä v čase dopravných špičiek, by nespoplatnený úsek diaľnice znamenal aj zvýšenie bezpečnosti dopravy. Doteraz však tieto iniciatívy neboli úspešné.
Podľa riaditeľa kancelárie primátora hlavného mesta Ľubomíra Andrassyho by sa v prípade nespoplatnenia tejto časti diaľnice uvoľnili vnútromestské ťahy od Stupavy o približne jednu štvrtinu. "Tým sa nám podarí výraznejšie preferovať mestskú hromadnú dopravu a autá tých ľudí, ktorí bývajú priamo v Bratislave," priblížil Andrassy.
"V súčasnosti nepadlo rozhodnutie o tom, či úsek pre osobné autá bude alebo nebude spoplatnený," zdôraznil štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave. Rezort dopravy čaká podľa jeho slov na dopravný generel mesta Bratislavy, a tiež aj na kroky súvisiace s bratislavským obchvatom.
Koncom roka chce ministerstvo predstaviť na vláde materiál, ktorý sa bude týkať práve obchvatu tvoreného diaľnicou D4 a časťou R7 a v rámci neho bude dokončená aj potrebná štúdia. "Budeme sa môcť spätne vrátiť k tejto téme, akým spôsobom bude fungovať osobná doprava v rámci diaľničných úsekov Bratislavy," avizoval Stromček. Ministerstvo však podľa neho napríklad vždy plánovalo, aby bola diaľnica D4 ako obchvat mesta bezplatná pre vodičov osobných áut.
V súčasnosti je pritom úsek diaľnice D2 nespoplatnený po križovatku "Diamant", kde v týchto týždňoch investor nového obchodného centra Bory Mall stavia okružnú križovatku. V minulosti už niekoľkokrát prišli starostovia obcí Marianka, Záhorská Bystrica i Lamač s iniciatívou rozšíriť úsek nespoplatnenej diaľnice až po Stupavu. Dôvodili tým, že by sa tak výrazne obmedzil tranzit cez Lamač i Záhorskú Bystricu, ktorý pri ceste do Bratislavy využívajú obyvatelia okolitých obcí, aby sa tak vyhli spoplatnenému úseku diaľnice.
Pripomenuli, že okrem riešenia komplikácií, tvorby kolón a neúmernému zahusťovaniu premávky najmä v čase dopravných špičiek, by nespoplatnený úsek diaľnice znamenal aj zvýšenie bezpečnosti dopravy. Doteraz však tieto iniciatívy neboli úspešné.
Podľa riaditeľa kancelárie primátora hlavného mesta Ľubomíra Andrassyho by sa v prípade nespoplatnenia tejto časti diaľnice uvoľnili vnútromestské ťahy od Stupavy o približne jednu štvrtinu. "Tým sa nám podarí výraznejšie preferovať mestskú hromadnú dopravu a autá tých ľudí, ktorí bývajú priamo v Bratislave," priblížil Andrassy.