Zastupiteľstvo odsúhlasilo, že časti pôvodnej konštrukcie pošle Bratislava obciam na východe Slovenska.
Autor TASR
Bratislava 27. marca (TASR) – Nová oceľová konštrukcia Starého mosta v Bratislave bude mať zeleno-sivú farbu. Schválili to dnes bratislavskí poslanci. Odobrili tak alternatívu, ktorá zvíťazila v hlasovaní medzi Bratislavčanmi minulý mesiac. Zastupiteľstvo zároveň odsúhlasilo, že časti pôvodnej konštrukcie pošle Bratislava obciam na východe Slovenska.
Do ankety, ktorú mesto na svojom webe odštartovalo koncom januára, prišlo počas troch týždňov 4540 platných hlasov. Viac ako polovicu (2452) získala zeleno-sivá kombinácia, ktorá bola odporúčaná aj v projektovej dokumentácii. Bratislavčania mohli hlasovať ešte za sivú (1171) alebo zelenú farbu (817). "Kombinácia zelenej a sivej farby zvýrazňuje hlavne vertikálne a vodorovné konštrukčné prvky mosta. Táto kombinácia vytvára priestor pre zladenie mostnej konštrukcie s ostatným verejným priestorom, chodníkmi, osvetlením, lavičkami, drobnou architektúrou," vysvetľuje riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy. V minulosti mal most zelenú povrchovú úpravu, tzv. mostnú zelenú.
Pôvodné tri mostné polia hlavné mesto bezodplatne prevedie obciam Kladzany, Hencovce, Dlhé Klčovo a Nižný Hrušov. Starostovia o konštrukciu požiadali ešte v roku 2011, chcú si z nej vybudovať mosty cez Ondavu. "V súčasnosti obce Kladzany a Hencovce ponad rieku Ondavu premosťuje provizórny most, ktorého technický stav je už natoľko nevyhovujúci, že ho bude potrebné odstrániť. Ešte horšia situácia je medzi obcami Nižný Hrušov a Dlhé Klčovo, most je už pre zlý technický stav zámerne strhnutý," napísali štyria starostovia bratislavskému primátorovi. Staré Mesto a Petržalka využitie pre tieto mostné polia nemajú, podotkol dnes primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).
Starostovia obcí uviedli, že na to, aby vybudovali nové mosty, nemajú peniaze. Avizovali však, že odvoz konštrukcie mosta si zabezpečia na vlastné náklady. Bratislavskému magistrátu už predložili návrh darovacej zmluvy. "Po zapracovaní obojstranných pripomienok bude právny stav nachystaný," tvrdí mesto. Momentálne sa mostné polia používajú ešte na stavbe, na súlodiach. Obciam ich bude môcť Bratislava poskytnúť po odplavení mostnej konštrukcie koncom apríla.
Starý most, ktorý dnes rekonštruuje konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK, je jednou z charakteristických súčastí obrazu mesta od roku 1889. Po novom by mal byť klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku vyše 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.
Do ankety, ktorú mesto na svojom webe odštartovalo koncom januára, prišlo počas troch týždňov 4540 platných hlasov. Viac ako polovicu (2452) získala zeleno-sivá kombinácia, ktorá bola odporúčaná aj v projektovej dokumentácii. Bratislavčania mohli hlasovať ešte za sivú (1171) alebo zelenú farbu (817). "Kombinácia zelenej a sivej farby zvýrazňuje hlavne vertikálne a vodorovné konštrukčné prvky mosta. Táto kombinácia vytvára priestor pre zladenie mostnej konštrukcie s ostatným verejným priestorom, chodníkmi, osvetlením, lavičkami, drobnou architektúrou," vysvetľuje riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy. V minulosti mal most zelenú povrchovú úpravu, tzv. mostnú zelenú.
Pôvodné tri mostné polia hlavné mesto bezodplatne prevedie obciam Kladzany, Hencovce, Dlhé Klčovo a Nižný Hrušov. Starostovia o konštrukciu požiadali ešte v roku 2011, chcú si z nej vybudovať mosty cez Ondavu. "V súčasnosti obce Kladzany a Hencovce ponad rieku Ondavu premosťuje provizórny most, ktorého technický stav je už natoľko nevyhovujúci, že ho bude potrebné odstrániť. Ešte horšia situácia je medzi obcami Nižný Hrušov a Dlhé Klčovo, most je už pre zlý technický stav zámerne strhnutý," napísali štyria starostovia bratislavskému primátorovi. Staré Mesto a Petržalka využitie pre tieto mostné polia nemajú, podotkol dnes primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).
Starostovia obcí uviedli, že na to, aby vybudovali nové mosty, nemajú peniaze. Avizovali však, že odvoz konštrukcie mosta si zabezpečia na vlastné náklady. Bratislavskému magistrátu už predložili návrh darovacej zmluvy. "Po zapracovaní obojstranných pripomienok bude právny stav nachystaný," tvrdí mesto. Momentálne sa mostné polia používajú ešte na stavbe, na súlodiach. Obciam ich bude môcť Bratislava poskytnúť po odplavení mostnej konštrukcie koncom apríla.
Starý most, ktorý dnes rekonštruuje konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK, je jednou z charakteristických súčastí obrazu mesta od roku 1889. Po novom by mal byť klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku vyše 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.