Zrekonštruovaný most nad železničným priecestím v Malackách bol otvorený 13. novembra 2015. Jeho rekonštrukcia sa začala v druhej polovici mája minulého roka.
Autor TASR
Bratislava 8. januára (TASR) - Trhliny, ktoré sa objavili na nedávno zrekonštruovanom moste v Malackách, neohrozujú bezpečnosť ani prevádzkyschopnosť mosta. Pre TASR to uviedla Mária Rajtová, hovorkyňa Regionálnych ciest Bratislava (RCB), ktoré mostný objekt nad železničnou traťou v Malackách opravovali.
"Trhliny na opore nie sú statického charakteru," zdôraznila Rajtová. Ako vysvetlila, pre správnu funkčnosť mostného objektu je požadovaná dilatácia jednotlivých častí. "Dilatovanie vplyvom klimatických podmienok spôsobilo popraskanie reprofilačnej vrstvy," objasnila, pričom poukázala na to, že pri rekonštrukcii ide o pomerne bežný jav. Prisľúbila zároveň, že trhliny na moste neostanú. "Po ukončení zimného obdobia dodávateľ stavebných prác trhliny opraví v rámci záruky," informovala.
Na trhliny na mostnej konštrukcii upozornil portál Záhorí.sk. Na svojom FB profile to dokumentoval aj fotografiou. Prispievatelia v diskusii k príspevku upozorňujú, že nejde o jedinú trhlinu na opravenom moste.
Zrekonštruovaný most nad železničným priecestím v Malackách bol otvorený 13. novembra 2015. Jeho rekonštrukcia sa začala v druhej polovici mája minulého roka. Oprava sa týkala výmeny zvršku, mostných záverov aj odvodňovačov. Po oboch stranách vozovky pribudli betónové obrubníky, nové kovové zábradlie i kryty vozovky. Pôvodne mala byť rekonštrukcia dokončená už koncom septembra 2015. Opravy sa však predĺžili pre neočakávaný rozsah poškodenia. Podľa predsedu BSK Pavla Freša boli dôvodom dodatočné zistenia o vážnosti a rozsahu porušenia prechodovej dosky či mostného záveru.
Generálny riaditeľ RCB Milan Valašik uviedol, že rekonštrukcia, hradená z rozpočtu BSK, vyšla na takmer 900.000 eur.
Počas rekonštrukcie mosta zápasilo mesto s dopravnými problémami. Samospráva musela vznikajúce kolóny v uliciach mesta, súvisiace so zatvorením mosta, riešiť operatívnymi opatreniami regulujúcimi premávku na odklonových trasách.
"Trhliny na opore nie sú statického charakteru," zdôraznila Rajtová. Ako vysvetlila, pre správnu funkčnosť mostného objektu je požadovaná dilatácia jednotlivých častí. "Dilatovanie vplyvom klimatických podmienok spôsobilo popraskanie reprofilačnej vrstvy," objasnila, pričom poukázala na to, že pri rekonštrukcii ide o pomerne bežný jav. Prisľúbila zároveň, že trhliny na moste neostanú. "Po ukončení zimného obdobia dodávateľ stavebných prác trhliny opraví v rámci záruky," informovala.
Na trhliny na mostnej konštrukcii upozornil portál Záhorí.sk. Na svojom FB profile to dokumentoval aj fotografiou. Prispievatelia v diskusii k príspevku upozorňujú, že nejde o jedinú trhlinu na opravenom moste.
Zrekonštruovaný most nad železničným priecestím v Malackách bol otvorený 13. novembra 2015. Jeho rekonštrukcia sa začala v druhej polovici mája minulého roka. Oprava sa týkala výmeny zvršku, mostných záverov aj odvodňovačov. Po oboch stranách vozovky pribudli betónové obrubníky, nové kovové zábradlie i kryty vozovky. Pôvodne mala byť rekonštrukcia dokončená už koncom septembra 2015. Opravy sa však predĺžili pre neočakávaný rozsah poškodenia. Podľa predsedu BSK Pavla Freša boli dôvodom dodatočné zistenia o vážnosti a rozsahu porušenia prechodovej dosky či mostného záveru.
Generálny riaditeľ RCB Milan Valašik uviedol, že rekonštrukcia, hradená z rozpočtu BSK, vyšla na takmer 900.000 eur.
Počas rekonštrukcie mosta zápasilo mesto s dopravnými problémami. Samospráva musela vznikajúce kolóny v uliciach mesta, súvisiace so zatvorením mosta, riešiť operatívnymi opatreniami regulujúcimi premávku na odklonových trasách.