Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Bratislavský kraj

V Bratislave hrajú divadelníci aj na nádvorí Zichyho paláca

Ilustračná snímka. Foto: TASR Štefan Puškáš

Pod holým nebom tam svoje prvé outdoorové predstavenie odohralo Divadlo La Komika, divákov na letné open-air predstavenia láka i divadlo GuNaGu.

Bratislava 14. júla (TASR) - V Bratislave divadelníci neoddychujú, viaceré súbory našli počas letných prázdnin náhradné javisko na nádvorí Zichyho paláca. Pod holým nebom tam svoje prvé outdoorové predstavenie odohralo Divadlo La Komika, divákov na letné open-air predstavenia láka i divadlo GuNaGu. Na nádvorí paláca na Ventúrskej ulici bude hrať v pondelok (17. 7.) aj divadelné teleso Praktikábel, ktoré sa predstaví s inscenáciou Pilátovo krédo, "komediálnym trilerom o posledný chlebíček...".

Podľa tvorcov ide o pseudodokumentárnu inscenáciu, ktorá zachytáva mierne nepravdepodobné stretnutie dvoch veľkých dramatikov - Petra Karvaša a Karla Čapka. "Spájajú ich tri veci - túžba nájsť pravdu v histórii, láska k písaniu a chuť na chlebíček. V roku 1938 už nebolo spoločensky prípustné niekoho zastreliť pre chlebíček s majonézou, a tak Čapek s Karvašom vyriešia problém s eleganciou sebe vlastnou. Nič nie je nemožné, limity neexistujú a interpretácie sú nevyčerpateľné," približujú inscenáciu odkazujúcu na tvorbu dvoch výrazných československých dramatikov.

Pilátovo krédo sa snaží zrekonštruovať pôvodný základný príbeh. Kontrastom sú príbehy Petra Karvaša, v ktorých nerekonštruuje pôvodné príbehy, ale snaží sa vyťažiť čo najviac z faktov. "Obaja sa v poviedkach zamýšľajú nad známymi príbehmi z dejín a vymýšľajú im alternatívne konce a vysvetľujú dôvody ich vzniku," dodáva Praktikábel. V predstaveniach divadelného telesa sa objavuje silný zmysel pre stavbu mizanscény, nonverbálne herectvo, animovanie objektov. Signifikantným prvkom divadelného zoskupenia, ktoré pracuje výlučne autorskou metódou, je humor. Predstavenie teda zvlášť poteší divákov, ktorým je blízke "nadužívanie" humoru a slovné hračky.