Mesto sa s krajom sporí o to, kto bude autobusovú linku z Bratislavy do Grobu financovať.
Autor TASR
Bratislava 8. septembra (TASR) – Vyše 2000 ľudí z bratislavských Vajnôr a Chorvátskeho Grobu sa podpísalo pod petíciu za zachovanie linky mestskej hromadnej dopravy číslo 630. Hárky dnes hlavy oboch samospráv prišli odovzdať do podateľne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) i na magistrát hlavného mesta. Mesto sa s krajom totiž sporí o to, kto bude autobusovú linku z Bratislavy do Grobu financovať.
Na prevádzku linky sa dnes skladá mesto a obec. Obe dávajú mesačne po približne 3000 eur. "Ale musí sa na tom podieľať aj kraj, lebo linka robí obsluhu, ktorá je prímestská. Podeľme si preto náklady. Naša doprava má poskytovať služby v hraniciach mesta, teda po Vajnory je to náš problém. No skombinujme to s príspevkom BSK," myslí si primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Ešte minulý týždeň podotkol, že linka bude do konca roka jazdiť bez zmien.
Podpredseda BSK Martin Berta dnes vysvetľoval, že autobus by sa do konca roka mal stať súčasťou druhej etape Bratislavskej integrovanej dopravy. Tú podľa jeho slov nespustia od októbra, ale pravdepodobne až od novembra. Pri integrovanej doprave si stratu delí mesto, kraj a ministerstvo dopravy. Aby Bratislava v systéme pokračovala, mali by sa viac v prospech mesta zmeniť parametre, akými sa vypočítavajú deľby tržieb medzi jednotlivými dopravcami. Napríklad tento rok by sa strata pre mesto z prvej etapy mala vyšplhať podľa pôvodných parametrov zrejme na 750.000 eur.
Ak druhá etapa nebude spustená, BSK podľa Bertu posilní do Grobu spoje Slovak Lines. "Vyplýva nám to zo zákona, sme povinní zabezpečiť dopravnú obslužnosť v rámci celého územia, ale bude to v rámci štandardu, ktorý poskytujeme aj iným obciam. Teda určite nie v takom rozsahu, ako jazdí teraz 630," zdôraznil. Slovak Lines dnes zabezpečuje dopravu do obce prostredníctvom dvoch liniek.
Podpisy ľudí
Pod petíciu za zachovanie linky verejnej dopravy sa podpísalo 1004 ľudí z Vajnôr a 1003 z Chorvátskeho Grobu. Starosta Ján Mrva vysvetľuje, že ak by linku zrušili alebo oklieštili, obyvatelia by začali viac využívať autá a zahlcovať tak Roľnícku ulicu i kruhový objazd. "Tam sa denne stretáva 50.000 áut," zdôraznil s tým, že pre obyvateľov z Čiernej Vody by sa tiež Vajnorčania nemuseli dostať do plného autobusu.
"To, ako je dnes linka nastavená, je pre nás maximálne vyhovujúce. Prijali by sme ešte aj zahustenie spojov, lebo väčšina obyvateľov odchádza každý deň do Bratislavy," podotkla zase zastupujúca starostka Chorvátskeho Grobu Miroslava Jonášová. Obec do polovice leta prispievala na linku sumou 1200 eur mesačne, od augusta sa čiastka zvýšila na približne 3000 eur. "Zdvihlo sa to, aby bola ochota linku ponechať. Vzhľadom na náš rozpočet je to ale dosť veľká čiastka," dodala. Mestu sa zase čiastka znížila z asi 5100 eur na približne 3000 eur, odkázal magistrát.
Na prevádzku linky sa dnes skladá mesto a obec. Obe dávajú mesačne po približne 3000 eur. "Ale musí sa na tom podieľať aj kraj, lebo linka robí obsluhu, ktorá je prímestská. Podeľme si preto náklady. Naša doprava má poskytovať služby v hraniciach mesta, teda po Vajnory je to náš problém. No skombinujme to s príspevkom BSK," myslí si primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Ešte minulý týždeň podotkol, že linka bude do konca roka jazdiť bez zmien.
Podpredseda BSK Martin Berta dnes vysvetľoval, že autobus by sa do konca roka mal stať súčasťou druhej etape Bratislavskej integrovanej dopravy. Tú podľa jeho slov nespustia od októbra, ale pravdepodobne až od novembra. Pri integrovanej doprave si stratu delí mesto, kraj a ministerstvo dopravy. Aby Bratislava v systéme pokračovala, mali by sa viac v prospech mesta zmeniť parametre, akými sa vypočítavajú deľby tržieb medzi jednotlivými dopravcami. Napríklad tento rok by sa strata pre mesto z prvej etapy mala vyšplhať podľa pôvodných parametrov zrejme na 750.000 eur.
Ak druhá etapa nebude spustená, BSK podľa Bertu posilní do Grobu spoje Slovak Lines. "Vyplýva nám to zo zákona, sme povinní zabezpečiť dopravnú obslužnosť v rámci celého územia, ale bude to v rámci štandardu, ktorý poskytujeme aj iným obciam. Teda určite nie v takom rozsahu, ako jazdí teraz 630," zdôraznil. Slovak Lines dnes zabezpečuje dopravu do obce prostredníctvom dvoch liniek.
Podpisy ľudí
Pod petíciu za zachovanie linky verejnej dopravy sa podpísalo 1004 ľudí z Vajnôr a 1003 z Chorvátskeho Grobu. Starosta Ján Mrva vysvetľuje, že ak by linku zrušili alebo oklieštili, obyvatelia by začali viac využívať autá a zahlcovať tak Roľnícku ulicu i kruhový objazd. "Tam sa denne stretáva 50.000 áut," zdôraznil s tým, že pre obyvateľov z Čiernej Vody by sa tiež Vajnorčania nemuseli dostať do plného autobusu.
"To, ako je dnes linka nastavená, je pre nás maximálne vyhovujúce. Prijali by sme ešte aj zahustenie spojov, lebo väčšina obyvateľov odchádza každý deň do Bratislavy," podotkla zase zastupujúca starostka Chorvátskeho Grobu Miroslava Jonášová. Obec do polovice leta prispievala na linku sumou 1200 eur mesačne, od augusta sa čiastka zvýšila na približne 3000 eur. "Zdvihlo sa to, aby bola ochota linku ponechať. Vzhľadom na náš rozpočet je to ale dosť veľká čiastka," dodala. Mestu sa zase čiastka znížila z asi 5100 eur na približne 3000 eur, odkázal magistrát.