Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Brexit

EasyJet varuje pred vplyvom brexitu na dopyt po letenkách

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

EasyJet, ktorý je najväčším dopravcom na druhom najväčšom britskom letisku Gatwick, najnovšie očakáva stratu v prvej polovici roka pred zdanením vo výške približne 275 miliónov libier.

Londýn 1. apríla (TASR) - Britská nízkonákladová letecká spoločnosť EasyJet v pondelok upozornila na vplyv brexitu na svoj dopyt. Vedenie aerolínií tiež zaujalo opatrnejší postoj k vyhliadkam na výsledky v druhej polovici finančného roka, ktorý sa končí v septembri 2019. Dôvodom je nervozita v súvislosti s odchodom Británie z Európskej únie (EÚ), ktorá má za následok slabší dopyt zákazníkov a škodí aj cenám leteniek v celej Európe.

EasyJet, ktorý je najväčším dopravcom na druhom najväčšom britskom letisku Gatwick, najnovšie očakáva stratu v prvej polovici roka pred zdanením vo výške približne 275 miliónov libier (320,4 milióna eur), pričom jeho náklady by sa mali zvýšiť o 18,8 %.

Generálny riaditeľ Johan Lundgren vo svojom vyhlásení skonštatoval, že EasyJet eviduje oslabenie dopytu v Spojenom kráľovstve aj v Európe v druhej polovici roka. Pripisuje to makroekonomickej neistote a množstvu nezodpovedaných otázok týkajúcich brexitu. Tie faktory viedli k slabšiemu dopytu zákazníkov.

Britský dopravca odhaduje, že jeho tržby za prvých šesť mesiacov finančného roka, teda do konca marca 2018, sa zvýšili o 7,3 % na 2,34 miliardy GBP.

Spoločnosť EasyJet uviedla, že jej európski podielnici, s výnimkou akcionárov zo Spojeného kráľovstva, teraz vlastnia 49,92 % akcií.

Dopravca minulý mesiac vyhlásil, že je pripravený pozastaviť hlasovacie práva malého počtu akcionárov, aby splnil pravidlá, podľa ktorých musia 50 % plus jeden podiel v spoločnosti vlastniť akcionári z EÚ.

Keď totiž Británia opustí EÚ, letecké spoločnosti, v ktorých nebudú mať väčšinu akcionári z Únie, čelia hrozbe straty svojho práva poskytovať dopravu na vnútorných linkách v európskom bloku v dôsledku pravidiel o vlastníctve akcií. To núti letecké spoločnosti, aby objasnili svoje krízové plány.