Británia by mala opustiť EÚ 31. októbra, zatiaľ však stále nie je isté, či to bude s dohodou, bez nej, alebo či sa brexit opäť neodloží, ako to žiada britský parlament v prípade nedohody.
Autor TASR
Berlín 9. októbra (TASR) - Automobilka Volkswagen (VW) zvyšuje zásoby svojich áut v Británii. Podobne ako ďalšie firmy sa obáva, že ostrovná krajina a Európska únia sa do stanoveného termínu brexitu na podmienkach ďalších vzťahov nedohodnú. Uviedla to v stredu nemecká firma, zároveň však upozornila, že v prípade dovozných ciel budú vyššie zásoby iba dočasným riešením.
Británia by mala opustiť EÚ 31. októbra, zatiaľ však stále nie je isté, či to bude s dohodou, bez nej, alebo či sa brexit opäť neodloží, ako to žiada britský parlament v prípade nedohody. Riziko odchodu Británie z EÚ bez dohody a neistota, ako sa budú vyvíjať ďalšie vzťahy medzi Londýnom a Bruselom, núti firmy robiť opatrenia na zmiernenie negatívnych dôsledkov potenciálnych dovozných ciel.
"Optimalizovali sme úroveň zásob smerom nahor s cieľom oddialiť na určitý čas dôsledky potenciálnych dovozných ciel, naše možnosti sú však obmedzené," povedal pre agentúru Reuters Jürgen Stackmann, člen predstavenstva značky Volkswagen pre predaj a marketing. "Ak zavedú dovozné clá, nebudeme schopní ich absorbovať, alebo kompenzovať náklady. Musíme byť realisti, autá budú pre zákazníkov drahšie," dodal Stackmann.
Británia by mala opustiť EÚ 31. októbra, zatiaľ však stále nie je isté, či to bude s dohodou, bez nej, alebo či sa brexit opäť neodloží, ako to žiada britský parlament v prípade nedohody. Riziko odchodu Británie z EÚ bez dohody a neistota, ako sa budú vyvíjať ďalšie vzťahy medzi Londýnom a Bruselom, núti firmy robiť opatrenia na zmiernenie negatívnych dôsledkov potenciálnych dovozných ciel.
"Optimalizovali sme úroveň zásob smerom nahor s cieľom oddialiť na určitý čas dôsledky potenciálnych dovozných ciel, naše možnosti sú však obmedzené," povedal pre agentúru Reuters Jürgen Stackmann, člen predstavenstva značky Volkswagen pre predaj a marketing. "Ak zavedú dovozné clá, nebudeme schopní ich absorbovať, alebo kompenzovať náklady. Musíme byť realisti, autá budú pre zákazníkov drahšie," dodal Stackmann.