Index spotrebiteľskej dôvery zostavovaný inštitútom GfK dosiahol v auguste -14 bodov oproti -11 bodov v júli.
Autor TASR
Londýn 30. augusta (TASR) - Spotrebiteľská dôvera v Británii klesla v auguste na 7-mesačné minimum. Dôvodom je blížiaci sa brexit, ktorý zvýšil obavy medzi spotrebiteľmi, čo sa týka celkového vývoja ekonomiky a ich finančnej situácie. Informoval o tom inštitút pre prieskum trhu GfK.
Index spotrebiteľskej dôvery zostavovaný inštitútom GfK dosiahol v auguste -14 bodov oproti -11 bodov v júli. Augustová hodnota je podľa údajov agentúry Reuters najnižšia od januára, pričom pred ním bola nižšia naposledy v polovici roka 2013.
Pokles zaznamenali všetky čiastkové indexy, ktoré sa na hlavnom indexe GfK podieľajú. Podindex sledujúci zmeny vo vývoji osobných financií klesol o dva body na -1 bod. Aj podindex poukazujúci na budúci vývoj osobných financií zaznamenal pokles, a to zo 7 bodov na 2 body.
Čiastkový index vývoja ekonomiky počas predchádzajúcich 12 mesiacov klesol o dva body na -34 bodov a index ekonomických očakávaní zaznamenal pokles o šesť bodov na -38 bodov. Podobne sa vyvíjal aj podindex sledujúci ochotu nakupovať a čiastkový index poukazujúci na možnosť úspor.
Prieskum sa uskutočnil na vzorke 2000 spotrebiteľov, pričom GfK ho zrealizoval v dňoch od 1. do 14. augusta.
Index spotrebiteľskej dôvery zostavovaný inštitútom GfK dosiahol v auguste -14 bodov oproti -11 bodov v júli. Augustová hodnota je podľa údajov agentúry Reuters najnižšia od januára, pričom pred ním bola nižšia naposledy v polovici roka 2013.
Pokles zaznamenali všetky čiastkové indexy, ktoré sa na hlavnom indexe GfK podieľajú. Podindex sledujúci zmeny vo vývoji osobných financií klesol o dva body na -1 bod. Aj podindex poukazujúci na budúci vývoj osobných financií zaznamenal pokles, a to zo 7 bodov na 2 body.
Čiastkový index vývoja ekonomiky počas predchádzajúcich 12 mesiacov klesol o dva body na -34 bodov a index ekonomických očakávaní zaznamenal pokles o šesť bodov na -38 bodov. Podobne sa vyvíjal aj podindex sledujúci ochotu nakupovať a čiastkový index poukazujúci na možnosť úspor.
Prieskum sa uskutočnil na vzorke 2000 spotrebiteľov, pričom GfK ho zrealizoval v dňoch od 1. do 14. augusta.