Až 70 % Európanov by prestalo nakupovať na britských stránkach v prípade, ak by to znamenalo platbu dodatočných ciel, daní či administratívnych poplatkov.
Autor TASR
Bratislava 20. novembra (TASR) - Napriek tomu, že Veľká Británia získala čas na schválenie dohody s Európskou úniou do konca januára budúceho roka, situácia ostáva naďalej nejasná. Prípadný brexit bez dohody by výrazne ovplyvnil správanie zákazníkov, ktorí nakupujú v britských e-shopoch.
Až 70 % Európanov by prestalo nakupovať na britských stránkach v prípade, ak by to znamenalo platbu dodatočných ciel, daní či administratívnych poplatkov. Vyplýva to z prieskumu kuriérskej firmy DPD medzi 24.000 zákazníkmi v 21 európskych krajinách.
Platba dodatočných daní a ciel, ako aj dlhšie dodacie lehoty by mohli byť prekážkou budúceho rozvoja cezhraničného elektronického obchodu v Európe. Zvýšené poplatky by najviac ovplyvnili francúzskych a španielskych zákazníkov (76 %). Naopak, najmenší vplyv by mali na internetových zákazníkov z Maďarska (52 %). Zo Slovákov, ktorí zvyknú nakupovať na britských stránkach, by sa s nimi rozlúčilo až 69 %.
Najmä v prípade brexitu bez dohody by na tovar zakúpený on-line z Veľkej Británie mohli byť naviazané dodatočné náklady v podobe ciel, daní či administratívnych poplatkov. Zákazníci budú musieť tieto poplatky zaplatiť ešte pred dodaním tovaru. Zásielka by bola až do uhradenia poplatkov zadržaná, čo by tiež mohlo predlžovať dodacie lehoty z britských internetových obchodov.
"Pri výbere internetového obchodu zohráva čas dodania tovaru rozhodujúcu úlohu. Pre zákazníkov je tiež dôležité poznať konečnú cenu tovaru už pri zadávaní objednávky. Mnohí ľudia preto môžu začať využívať viac európske e-shopy, ktoré im tento komfort poskytujú," vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD SK.
Podľa neho je DPD pripravená na všetky alternatívy ďalšieho vývoja vrátane brexitu bez dohody. Prioritou pre spoločnosť je, aby dosah na plynulosť dopravy bol pre zákazníkov čo najnižší. DPDgroup pracuje na plánoch na zmiernenie rizík vrátane alternatívnych cestných a leteckých trás. Spoločnosť investuje do personálneho zabezpečenia a zariadenia.
Až 70 % Európanov by prestalo nakupovať na britských stránkach v prípade, ak by to znamenalo platbu dodatočných ciel, daní či administratívnych poplatkov. Vyplýva to z prieskumu kuriérskej firmy DPD medzi 24.000 zákazníkmi v 21 európskych krajinách.
Platba dodatočných daní a ciel, ako aj dlhšie dodacie lehoty by mohli byť prekážkou budúceho rozvoja cezhraničného elektronického obchodu v Európe. Zvýšené poplatky by najviac ovplyvnili francúzskych a španielskych zákazníkov (76 %). Naopak, najmenší vplyv by mali na internetových zákazníkov z Maďarska (52 %). Zo Slovákov, ktorí zvyknú nakupovať na britských stránkach, by sa s nimi rozlúčilo až 69 %.
Najmä v prípade brexitu bez dohody by na tovar zakúpený on-line z Veľkej Británie mohli byť naviazané dodatočné náklady v podobe ciel, daní či administratívnych poplatkov. Zákazníci budú musieť tieto poplatky zaplatiť ešte pred dodaním tovaru. Zásielka by bola až do uhradenia poplatkov zadržaná, čo by tiež mohlo predlžovať dodacie lehoty z britských internetových obchodov.
"Pri výbere internetového obchodu zohráva čas dodania tovaru rozhodujúcu úlohu. Pre zákazníkov je tiež dôležité poznať konečnú cenu tovaru už pri zadávaní objednávky. Mnohí ľudia preto môžu začať využívať viac európske e-shopy, ktoré im tento komfort poskytujú," vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD SK.
Podľa neho je DPD pripravená na všetky alternatívy ďalšieho vývoja vrátane brexitu bez dohody. Prioritou pre spoločnosť je, aby dosah na plynulosť dopravy bol pre zákazníkov čo najnižší. DPDgroup pracuje na plánoch na zmiernenie rizík vrátane alternatívnych cestných a leteckých trás. Spoločnosť investuje do personálneho zabezpečenia a zariadenia.