Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 23. december 2024Meniny má Nadežda
< sekcia Československé výročia 2018

Televízna miniséria Mária Terézia bude mať pokračovanie

V roku 1717 sa narodila vo Viedni rímsko-nemecká cisárovná a rakúsko-uhorská panovníčka MÁRIA TERÉZIA, jedna z najvýznamnejších osobností z dynastie Habsburgovcov, manželka rímskonemeckého cisára Františka Štefana Lotrinského. Mala 16 detí, z ktorých 13 sa dožilo dospelého veku. Na Slovensku trávila veľa času, lebo jej manžel odkúpil slovenské panstvá Holíč a Šaštín, kde si zriadili rodinné sídlo. Foto: TASR ARCHÍV

Autorkou scenárov bude tak ako pri predchádzajúcich dvoch častiach Mirka Zlatníková a réžie sa opäť ujme Robert Dornhelm.

Bratislava 5. júna (TASR) - Historická miniséria Mária Terézia, ktorá sa stretla s mimoriadnym diváckym záujmom, bude mať svoje pokračovanie. Definitívne sa na tom dohodli tri verejnoprávne televízie - RTVS, ČT, ORF spolu s producentskou spoločnosťou Beta Film. "Zapojiť sa plánuje aj maďarská MTVA," TASR informovala hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková.

Autorkou scenárov bude tak ako pri predchádzajúcich dvoch častiach Mirka Zlatníková a réžie sa opäť ujme Robert Dornhelm. Nič sa nezmení ani na obsadení hlavných postáv. Máriu Teréziu stvárni rakúska herečka Marie Luise Stockinger a jej manžela Františka Štefana Lotrinského si zahrá Vojtěch Kotek.

Scenáre by mali byť hotové na jeseň, následne sa budú vyberať lokality a začne sa s kastingmi. Dej príbehu sa má posunúť o niekoľko rokov dopredu. Natáčanie je naplánované na budúci rok a RTVS odvysiela nové dve časti v premiére počas Vianoc 2019.

Mária Terézia vznikla ako unikátny koprodukčný projekt štyroch verejnoprávnych televízií - slovenskej RTVS, Českej televízie, rakúskej ORF a maďarskej MTVA k 300. výročiu narodenia najznámejšej panovníčky rakúsko-uhorskej monarchie.

"Prvú časť minisérie si v minuloročnej premiére na Jednotke nenechalo ujsť 772.000 divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 28,8 percenta a druhú časť videlo 789.000 v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 29,4 percenta," dodala Rusnáková.