Spolu so súťažou na dodanie trolejbusov a električiek či električkovej trate do bratislavskej Petržalky bola príprava tohto projektu zo strany rezortu dopravy rekordne krátka.
Autor TASR
Bratislava 12. augusta (OTS) – Ďalších 29 nových vlakov bude do roku 2015 premávať na tratiach v okolí Bratislavy a Košíc.
Druhá fáza projektu Mobilné prostriedky pre prímestskú a regionálnu osobnú dopravu v rámci integrovaných dopravných systémov v hodnote takmer 170 miliónov eur je financovaná z Operačného programu Doprava (OPD). Tie pribudnú k 32 vlakom, ktoré sa obstarali ešte v rámci prvého kola projektu.
"Na trate pribudne 29 nových klimatizovaných vlakov k už dodaným 32 vlakom, ktoré si cestujúci veľmi pochvaľujú. Pohodlné a bezpečné cestovanie sa tak postupne stáva bežnou súčasťou každodenného života pre široký okruh ľudí," uviedol v tejto súvislosti minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek, ktorý už schválil poskytnutie nenávratného finančného príspevku na tento projekt.
Spolu so súťažou na dodanie trolejbusov a električiek či električkovej trate do bratislavskej Petržalky bola príprava tohto projektu zo strany rezortu dopravy rekordne krátka. "Pred deviatimi mesiacmi som rozhodol nefinancovať v aktuálnom období eurofondov projekt Filiálka, keďže nezávislá štúdia ho vyhodnotila ako ekonomicky neefektívny a investične náročný. Európska únia by nám tento projekt nepreplatila a peniaze pre Slovensko by prepadli. Vynaložili sme nesmierne úsilie na prípravu menších, no zato efektívnych projektov pre Bratislavu a Košice s cieľom zlepšiť kvalitu verejnej dopravy, a tým k nej pritiahnuť viac cestujúcich z áut," zdôraznil minister.
Oficiálnym názvom projektu sú Mobilné prostriedky pre prímestskú a regionálnu osobnú dopravu v rámci integrovaných dopravných systémov. Ministerstvo dopravy naň získalo odporúčanie od poradného orgánu EK (JASPERS). Prijímateľom pomoci je Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v rámci Operačného programu Doprava - prioritná os 4.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Druhá fáza projektu Mobilné prostriedky pre prímestskú a regionálnu osobnú dopravu v rámci integrovaných dopravných systémov v hodnote takmer 170 miliónov eur je financovaná z Operačného programu Doprava (OPD). Tie pribudnú k 32 vlakom, ktoré sa obstarali ešte v rámci prvého kola projektu.
"Na trate pribudne 29 nových klimatizovaných vlakov k už dodaným 32 vlakom, ktoré si cestujúci veľmi pochvaľujú. Pohodlné a bezpečné cestovanie sa tak postupne stáva bežnou súčasťou každodenného života pre široký okruh ľudí," uviedol v tejto súvislosti minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek, ktorý už schválil poskytnutie nenávratného finančného príspevku na tento projekt.
Spolu so súťažou na dodanie trolejbusov a električiek či električkovej trate do bratislavskej Petržalky bola príprava tohto projektu zo strany rezortu dopravy rekordne krátka. "Pred deviatimi mesiacmi som rozhodol nefinancovať v aktuálnom období eurofondov projekt Filiálka, keďže nezávislá štúdia ho vyhodnotila ako ekonomicky neefektívny a investične náročný. Európska únia by nám tento projekt nepreplatila a peniaze pre Slovensko by prepadli. Vynaložili sme nesmierne úsilie na prípravu menších, no zato efektívnych projektov pre Bratislavu a Košice s cieľom zlepšiť kvalitu verejnej dopravy, a tým k nej pritiahnuť viac cestujúcich z áut," zdôraznil minister.
Oficiálnym názvom projektu sú Mobilné prostriedky pre prímestskú a regionálnu osobnú dopravu v rámci integrovaných dopravných systémov. Ministerstvo dopravy naň získalo odporúčanie od poradného orgánu EK (JASPERS). Prijímateľom pomoci je Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v rámci Operačného programu Doprava - prioritná os 4.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.