Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

300 statočných: drobné predajne vzdorujú tlaku reťazcov

300 statočných: drobné predajne vzdorujú tlaku reťazcov Foto: Môj obchod

Slovenskí drobní obchodníci sa reťazcov neboja a dokážu byť konkurencieschopní.

Bratislava 20. februára (OTS) - Príkladom je aliancia nezávislých maloobchodníkov Môj obchod, ktorá len po dva a pol roku fungovania otvára už 300. predajňu. Zákazníkov privádza z hypermarketov späť do obecných potravín vďaka sile spoločnej značky, modernému zariadeniu a kvalite tovaru.

To dobré máte blízko
Práve pod týmto heslom vznikla sieť predajní Môj obchod, ktorá združuje nezávislých majiteľov obchodov s potravinami a rozličným tovarom po celom Slovensku. Projekt poskytuje drobným regionálnym i mestským predajniam balík podpory založený na ucelenej identite, výhodnej ponuke tovarov a aktívnej obchodnej spolupráci s veľkoobchodom METRO. Drobní predajcovia si týmto spôsobom ponechávajú suverenitu a nezávislosť, no zároveň dokážu citeľne zvýšiť svoju konkurencieschopnosť a prilákať viac zákazníkov.

Trend návratu spotrebiteľov do menších obecných samoobslúh potvrdzujú už niekoľko rokov aj štatistiky. „Hypermarket nie je pre ľudí riešením, ak chcú kúpiť pečivo na raňajky, čerstvú zeleninu, alebo sa len zásobiť na nedeľný obed. Projekt Môj obchod umožňuje drobným podnikateľom ťažiť z našich skúseností a ponúknuť zákazníkom pod známou značkou modernú predajňu s atraktívnym sortimentom, kde budú radi zas a znova nakupovať. Funguje to a veľkú spokojnosť s výsledkami prejavujú tak zákazníci, ako aj obchodníci,“ hovorí regionálny manažér aliancie Martin Plank.

Nitra slávi dvojitý úspech
Najviac členov pod svojou značkou má aliancia Môj obchod aktuálne v nitrianskom regióne, kde v obci Zbehy otvorila svoju už 100. predajňu. Tá je zároveň jubilejná 300. predajňa na Slovensku. Jej majiteľ Viliam Ďuračka bol zároveň jedným z prvých, ktorí pred dva a pol rokom so svojou samoobsluhou v Malých Ripňanoch do aliancie vstúpil. Dnes vďaka úspešnému podnikaniu otvára druhú v susednej obci: „Je to len niekoľko rokov dozadu, kedy sa nezávislí maloobchodníci kvôli tlaku veľkých reťazcov obávali o svoju existenciu. Projekt Môj obchod však umožnil obrat tohto vývoja a významne pomohol aj rozvoju môjho podnikania,“ hovorí.

Aktuálne trendy, kvalita a čerstvosť ako hlavné argumenty
Členstvo v aliancii Môj obchod maloobchodníkom dáva prístup k balíku marketingovej podpory, asistovanej modernizácii predajne podľa posledných trendov v nákupnom správaní aj letákovej podpore s pravidelnými akciovými ponukami na vybraný tovar. Produkty, ktoré sa v letáku Môj obchod objavia, pritom vyberá aliancia tvorená samotnými majiteľmi predajní spoločne s dodávateľom METRO. V popredí stojí vysoká kvalita za primeranú cenu, čo môže byť ďalším argumentom pre opätovný návrat ľudí do menších predajní.

Predajne a samoobsluhy Môj obchod majú ambíciu ponúkať dostatočný výber pre každodenné potreby zákazníkov, no zároveň dokážu kvalitu každého predaného artiklu zaručiť. Často ide o predajcov, ktorí sa so svojimi zákazníkmi už osobne poznajú, pociťujú k nim teda aj o to väčší záväzok,“ hovorí Martin Plank.

Menšie predajne môžu zákazníkov osloviť ešte jedným benefitom – silnou orientáciou na lokálnych dodávateľov. „Ako partner projektu môžeme potvrdiť, že METRO veľmi intenzívne pracuje so sieťou dodávateľov čerstvého sortimentu, mäsa či mliečnych výrobkov v každom regióne a takto prináša lokálne potraviny aj na pulty jednotlivých obchodov,“ hovorí Martin Jaroš za veľkoobchod, ktorý ako partner zapojených predajní projekt zastrešuje.