Podľa predsedu Národnej rady SR Andreja Danka i na Slovensko prichádza obdobie boja s emisiami, ktoré prináša aj zmenu štruktúry výroby a preorientovanie sa na elektromobily.
Autor TASR
Nitra 3. októbra (TASR) – Celkovo 202 vystavovateľov sa predstavuje na tohtoročnom Autosalóne Autoshow Nitra, ktorý sa vo štvrtok začal na nitrianskom výstavisku. Vystavovatelia predstavujú 30 automobilových značiek s 35 novinkami, výstavné premiéry, súťaže, tuningové autá i veterány. Autosalón prináša aj značky, ktoré nadšenci nevideli ani na veľtrhu vo Frankfurte. V Nitre sa predstavujú Nissan, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Volvo, Jeep, Renault, Dacia, a taktiež francúzska časť PSA, značky Peugeot a Citroën. Návštevníci majú možnosť vidieť výstavné premiéry vozidiel Mercedes-Benz GLB, Land Rover Defender, Renault Clio, Škoda Kamiq, Citigoe iV a Superb iV, BMW X7, Kia XCeed, Hyundai Kona Hybrid a Ioniq Electric, Ford Ranger, Mitsubishi ASX. Výstava potrvá do 6. októbra.
Podľa predsedu Národnej rady SR Andreja Danka i na Slovensko prichádza obdobie boja s emisiami, ktoré prináša aj zmenu štruktúry výroby a preorientovanie sa na elektromobily. „Toto obdobie nemusí byť také príjemné, ako je teraz. Pri návštevách Ruskej federácie vidím, ako sa presúva výroba áut na tieto trhy, aké sú poskytované daňové úľavy a investičné stimuly, a mám obavy. O to viac musí vláda podporovať nové rozvojové projekty na území Slovenska. Pred nami je veľká výzva udržať investičnú konkurencieschopnosť znížením korporátnej dane tak, ako sa to deje v Maďarsku a okolitých štátoch,“ povedal Danko.
Potrebu aktívne reagovať na nové trendy v automobilovom priemysle a zavádzať systematické opatrenia na podporu elektromobility a alternatívnych palív potvrdil aj premiér Peter Pellegrini. „Vlani sme na Slovensku zaregistrovali 1000 elektromobilov a vyše 5600 áut s hybridným pohonom,“ uviedol predseda vlády. Na Slovensku sa v súčasnosti vyrobí ročne milión automobilov, v budúcom roku by sa mal ich počet zvýšiť na 1,3 milióna. Podiel výroby automobilov dosiahol na celkovej priemyselnej produkcii 47 percent, na slovenskom priemyselnom exporte sa automobilový priemysel podieľa 35 percentami. Na Slovensku pôsobí vyše 350 dodávateľských závodov pre automobilový priemysel. Priamo či nepriamo pracuje v tomto sektore štvrť milióna ľudí.
Budúcnosť Slovenska je podľa slov premiéra v produkcii tovarov a služieb s vysokou pridanou hodnotou. „Štvrtá priemyselná revolúcia prináša nielen riziká, aj jedinečnú príležitosť, ako zaistiť dlhodobú konkurencieschopnosť slovenského hospodárstva. Štruktúra priemyslu sa celosvetovo mení a nevyhne sa tomu ani Slovensko. Viac ako štvrtinu hrubého domáceho produktu tvorí práve priemysel, ten si bude musieť udržať svoju konkurencieschopnosť,“ povedal Pellegrini. Vláda podľa neho hľadá možnosti, ako zlepšiť podnikateľské prostredie najmä v automobilovom priemysle. „Prijali sme už konkrétne opatrenia a v krátkom čase príde balík ďalších opatrení, ktoré budú zamerané na stlmenie dopadu poklesu výkonu slovenskej ekonomiky v nasledujúcom období,“ skonštatoval premiér.
Podľa predsedu Národnej rady SR Andreja Danka i na Slovensko prichádza obdobie boja s emisiami, ktoré prináša aj zmenu štruktúry výroby a preorientovanie sa na elektromobily. „Toto obdobie nemusí byť také príjemné, ako je teraz. Pri návštevách Ruskej federácie vidím, ako sa presúva výroba áut na tieto trhy, aké sú poskytované daňové úľavy a investičné stimuly, a mám obavy. O to viac musí vláda podporovať nové rozvojové projekty na území Slovenska. Pred nami je veľká výzva udržať investičnú konkurencieschopnosť znížením korporátnej dane tak, ako sa to deje v Maďarsku a okolitých štátoch,“ povedal Danko.
Potrebu aktívne reagovať na nové trendy v automobilovom priemysle a zavádzať systematické opatrenia na podporu elektromobility a alternatívnych palív potvrdil aj premiér Peter Pellegrini. „Vlani sme na Slovensku zaregistrovali 1000 elektromobilov a vyše 5600 áut s hybridným pohonom,“ uviedol predseda vlády. Na Slovensku sa v súčasnosti vyrobí ročne milión automobilov, v budúcom roku by sa mal ich počet zvýšiť na 1,3 milióna. Podiel výroby automobilov dosiahol na celkovej priemyselnej produkcii 47 percent, na slovenskom priemyselnom exporte sa automobilový priemysel podieľa 35 percentami. Na Slovensku pôsobí vyše 350 dodávateľských závodov pre automobilový priemysel. Priamo či nepriamo pracuje v tomto sektore štvrť milióna ľudí.
Budúcnosť Slovenska je podľa slov premiéra v produkcii tovarov a služieb s vysokou pridanou hodnotou. „Štvrtá priemyselná revolúcia prináša nielen riziká, aj jedinečnú príležitosť, ako zaistiť dlhodobú konkurencieschopnosť slovenského hospodárstva. Štruktúra priemyslu sa celosvetovo mení a nevyhne sa tomu ani Slovensko. Viac ako štvrtinu hrubého domáceho produktu tvorí práve priemysel, ten si bude musieť udržať svoju konkurencieschopnosť,“ povedal Pellegrini. Vláda podľa neho hľadá možnosti, ako zlepšiť podnikateľské prostredie najmä v automobilovom priemysle. „Prijali sme už konkrétne opatrenia a v krátkom čase príde balík ďalších opatrení, ktoré budú zamerané na stlmenie dopadu poklesu výkonu slovenskej ekonomiky v nasledujúcom období,“ skonštatoval premiér.