Doležal povedal, že robia maximum, aby dobehli investičný dlh, ktorý na Slovensku je.
Autor TASR
,aktualizované Krásno nad Kysucou 15. marca (TASR) – Dobudovanie diaľnice D3 na Kysuciach môže byť podľa optimistického scenára reálne v roku 2029, respektíve 2030. Pripustil to v stredu v Krásne nad Kysucou dočasne poverený minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Dodal, že to však nevie garantovať.
"Momentálne prebieha štúdia uskutočniteľnosti, ktorej výsledky by sme mali mať túto jeseň, a tiež posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) teraz v princípe čaká, kým dobehnú tieto procesy, aby mohla pokračovať v investičnej príprave a neskôr aj výstavbe," skonštatoval Doležal. Podotkol, že o diaľnici D3 sa hovorí 23 rokov, no reálne kroky k jej príprave a výstavbe podnikajú teraz.
Európska komisia na výstavbu alokovala 770 miliónov eur. Potvrdil to vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Vladimír Šucha. "My sme si svoju úlohu splnili. Teraz je už celé roky tá úloha Slovensku, na slovenských staviteľoch. Európska komisia nemá kapacity stavať v členských krajinách ani budovy, ani cesty," povedal. Podľa Šuchu sú peniaze k dispozícii do roku 2027, predĺženie do roku 2029.
Doležal povedal, že robia maximum, aby dobehli investičný dlh, ktorý na Slovensku je. "Ak chceme čerpať európske prostriedky, musíme mať štúdiu uskutočniteľnosti a plnohodnotnú EIU. Niektoré veci urýchliť nevieme. Čo vieme urýchliť na našej strane, sú naše procesy, procesy v NDS," poznamenal.
Podľa primátora Krásna nad Kysucou Jozefa Grapu kysucká diaľnica dlho nebola prioritou. "Mrzí ma, že sme ju tak nazvali, lebo potom to znelo, akoby bola regionálna. Je to však európska diaľnica a Kysučania len trpia na to, že ide cez Kysuce. Zlieva sa tu celá doprava z Poľska, Česka," priblížil. Primátor poukázal aj na komplikovanú slovenskú legislatívu, ktorá predlžuje procesy. "Poliaci to majú jednoduchšie. Asi to aj nás donúti, aby sme niektoré procesy zjednodušovali," uzavrel.
"Momentálne prebieha štúdia uskutočniteľnosti, ktorej výsledky by sme mali mať túto jeseň, a tiež posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) teraz v princípe čaká, kým dobehnú tieto procesy, aby mohla pokračovať v investičnej príprave a neskôr aj výstavbe," skonštatoval Doležal. Podotkol, že o diaľnici D3 sa hovorí 23 rokov, no reálne kroky k jej príprave a výstavbe podnikajú teraz.
Európska komisia na výstavbu alokovala 770 miliónov eur. Potvrdil to vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Vladimír Šucha. "My sme si svoju úlohu splnili. Teraz je už celé roky tá úloha Slovensku, na slovenských staviteľoch. Európska komisia nemá kapacity stavať v členských krajinách ani budovy, ani cesty," povedal. Podľa Šuchu sú peniaze k dispozícii do roku 2027, predĺženie do roku 2029.
Doležal povedal, že robia maximum, aby dobehli investičný dlh, ktorý na Slovensku je. "Ak chceme čerpať európske prostriedky, musíme mať štúdiu uskutočniteľnosti a plnohodnotnú EIU. Niektoré veci urýchliť nevieme. Čo vieme urýchliť na našej strane, sú naše procesy, procesy v NDS," poznamenal.
Podľa primátora Krásna nad Kysucou Jozefa Grapu kysucká diaľnica dlho nebola prioritou. "Mrzí ma, že sme ju tak nazvali, lebo potom to znelo, akoby bola regionálna. Je to však európska diaľnica a Kysučania len trpia na to, že ide cez Kysuce. Zlieva sa tu celá doprava z Poľska, Česka," priblížil. Primátor poukázal aj na komplikovanú slovenskú legislatívu, ktorá predlžuje procesy. "Poliaci to majú jednoduchšie. Asi to aj nás donúti, aby sme niektoré procesy zjednodušovali," uzavrel.