Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 5. november 2024Meniny má Imrich
< sekcia Ekonomika

A. Doležal: Dostavba D3 je prioritou, kritickú situáciu posúdi štúdia

Na snímke minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Deklaroval aj urýchlenie prác na diaľničnom privádzači do Kysuckého Nového Mesta, ktorý je vyňatý zo stavby diaľnice D3.

Kysucké Nové Mesto 4. júna (TASR) – Dostavba diaľnice D3 medzi Žilinou a Čadcou je absolútnou prioritou, ale Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR hľadá riešenia, ktoré by čo najskôr pomohli odľahčiť kritickú dopravnú situáciu na Kysuciach. Po stretnutí s primátorom Kysuckého Nového Mesta a starostami okolitých obcí o tom informoval minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina).

Doplnil, že MDV dá Výskumnému ústavu dopravnému (VÚD) v Žiline vypracovať štúdiu, ktorá komplexne posúdi miestnu dopravnú situáciu. "Nechceme sa rozhodovať od stola. Dáme si vypracovať štúdiu, ktorá jasne povie, čo doprave v tomto meste a v okolí pomôže. A naopak, čo by ju potenciálne mohlo zhoršiť. Budeme sa vždy rozhodovať na základe dát, exaktných údajov a faktov od dopravných expertov," zdôraznil minister dopravy.

Deklaroval aj urýchlenie prác na diaľničnom privádzači do Kysuckého Nového Mesta, ktorý je vyňatý zo stavby diaľnice D3. "Rádovo v desiatom mesiaci tohto roka by sme mohli začať súťažiť a na jar 2021 by sme mohli stavať. Odhadovaný čas výstavby je dva roky," konkretizoval Doležal.

Podľa primátora Kysuckého Nového Mesta Mariána Mihaldu zástupcov samosprávy veľmi upokojil prísľub ministra dopravy, že sa urobí dosahová štúdia nielen na mesto, ale na všetky dotknuté obce.

Starosta Radole Anton Tkáčik podotkol, že privádzač do priemyselnej zóny v Kysuckom Novom Meste by mal byť prioritnou stavbou na celom úseku diaľnice D3. "Do značnej miery by odľahčil súčasnú cestu I/11. Čiastočne by to vyriešilo aj miestnu dopravu, pretože jeden kamión urobí obrovskú prekážku počas prepravy cez obytné zóny, najmä Kysuckého Nového Mesta. Následne trpia všetky okolité obce. Či už kamióny do Kysuckého Nového Mesta vchádzajú, alebo z neho vychádzajú. Kamiónová doprava je veľký problém a je to daň za priemysel v tomto regióne," dodal Tkáčik.

Investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Miloš Vicena uviedol, že na stavbe D3 sa spúšťa nový projekt posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), potrebný na realizáciu ďalších úsekov. „Pripravujú sa rôzne stupne projektových dokumentácií, aby sa počas 18 až 24 mesiacov od dnešného dňa mohlo spustiť obstarávanie na zvyšné tri úseky diaľnice D3,“ vysvetlil.