Dôležitá bude aj otázka ich financovania.
Autor TASR
Bratislava 6. januára (TASR) – Pred novou vládou budú stáť dôležité rozhodnutia týkajúce sa prípravy nových diaľničných úsekov a získavania zdrojov na ich financovanie. Pre TASR to uviedol minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) v súvislosti s blížiacim sa záverom jeho funkčného obdobia.
"Doprava je dynamický rezort, dopravná infraštruktúra si vyžaduje neustály rozvoj a inovácie," zdôraznil Érsek. Nový minister si tak podľa neho nájde na rezorte dopravy rozpracované úseky na D1 Turany – Hubová, tiež úseky na D3, pričom ide o úseky D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto, Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Oščadnica – Čadca, Bukov, rovnako tak ďalšie úseky na R2 a R3. "Prebiehať budú aj súťaže na južnom obchvate Košíc, severnom obchvate Prešova, úseku R2 so Soroškou alebo R2 pri Mýtnej," dodal.
V železničnej doprave je zámerom rezortu dopravy pokračovať v postupnom zvyšovaní kvality cestovania a skracovaní cestovnej doby. "Modernizácia železničnej dopravy je jednou z najdôležitejších oblastí, ktorej sme za môjho vedenia venovali veľkú pozornosť," poznamenal Érsek. V súčasnej dobe je súvisle zmodernizovaných približne 170 kilometrov (km) dvojkoľajného úseku železničných tratí od železničnej stanice Bratislava Rača po Púchov a od železničnej stanice Považská Teplá až po železničnú stanicu Žilina, kde konštrukčné parametre trate umožňujú rýchlosť jazdy vlaku 160 km/h. Podotkol, že sa pripravujú ďalšie investičné akcie, ktoré umožnia zavedenie tejto rýchlosti na úsekoch v celkovej dĺžke približne 70 km.
"Celkovo bolo doteraz preinvestovaných takmer 1,6 miliardy eur, čo sa nám podarilo najmä vďaka úspešnému čerpaniu európskych fondov. V projektoch modernizácie železničnej infraštruktúry pokračuje Ministerstvo dopravy a výstavby SR aj v aktuálnom Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020," skonštatoval minister. Výsledkom projektov v novom finančnom rámci, do roku 2023, bude podľa jeho slov ďalších takmer 100 km zmodernizovaných železničných tratí, po ktorých bude jazdiť ďalších 46 nových vlakových súprav.
"Doprava je dynamický rezort, dopravná infraštruktúra si vyžaduje neustály rozvoj a inovácie," zdôraznil Érsek. Nový minister si tak podľa neho nájde na rezorte dopravy rozpracované úseky na D1 Turany – Hubová, tiež úseky na D3, pričom ide o úseky D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto, Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Oščadnica – Čadca, Bukov, rovnako tak ďalšie úseky na R2 a R3. "Prebiehať budú aj súťaže na južnom obchvate Košíc, severnom obchvate Prešova, úseku R2 so Soroškou alebo R2 pri Mýtnej," dodal.
V železničnej doprave je zámerom rezortu dopravy pokračovať v postupnom zvyšovaní kvality cestovania a skracovaní cestovnej doby. "Modernizácia železničnej dopravy je jednou z najdôležitejších oblastí, ktorej sme za môjho vedenia venovali veľkú pozornosť," poznamenal Érsek. V súčasnej dobe je súvisle zmodernizovaných približne 170 kilometrov (km) dvojkoľajného úseku železničných tratí od železničnej stanice Bratislava Rača po Púchov a od železničnej stanice Považská Teplá až po železničnú stanicu Žilina, kde konštrukčné parametre trate umožňujú rýchlosť jazdy vlaku 160 km/h. Podotkol, že sa pripravujú ďalšie investičné akcie, ktoré umožnia zavedenie tejto rýchlosti na úsekoch v celkovej dĺžke približne 70 km.
"Celkovo bolo doteraz preinvestovaných takmer 1,6 miliardy eur, čo sa nám podarilo najmä vďaka úspešnému čerpaniu európskych fondov. V projektoch modernizácie železničnej infraštruktúry pokračuje Ministerstvo dopravy a výstavby SR aj v aktuálnom Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020," skonštatoval minister. Výsledkom projektov v novom finančnom rámci, do roku 2023, bude podľa jeho slov ďalších takmer 100 km zmodernizovaných železničných tratí, po ktorých bude jazdiť ďalších 46 nových vlakových súprav.