V rámci hodnotenia svojho pôsobenia vyzdvihol najmä vyriešenie viacerých kritických problémov na diaľničných úsekoch, ale aj rozbehnutie prípravy nových diaľnic a rýchlostných ciest.
Autor TASR
,aktualizované Šahy 11. októbra (TASR) - Súťaže na viac ako 200 kilometrov diaľnic a rýchlostných komunikácii vyhlásilo za uplynulé dva roky Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Pomohlo tomu najmä priaznivé a efektívne čerpanie financií z fondov Európskej únie, keď Operačný program Integrovaná infraštruktúra bol vôbec najúspešnejším operačným programom na Slovensku. Len za uplynulé dva roky sa zvýšilo čerpanie o takmer jednu miliardu eur. Na tlačovej konferencii v Šahách o tom informoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).
V rámci hodnotenia svojho pôsobenia vyzdvihol najmä vyriešenie viacerých kritických problémov na diaľničných úsekoch, ale aj rozbehnutie prípravy nových diaľnic a rýchlostných ciest. Minister sa zároveň sústredil na opravu ciest I. triedy či postupné zlepšovanie situácie vo vlakoch, kde sa historicky zanedbali investície.
Medzi najväčšie problémy označil problémy s výstavbou na tuneli Čebrať, chýbajúce stavebné povolenie na D4R7 alebo chýbajúce EIA na obchvate Prešova.
V oblasti leteckej dopravy by minister chcel, aby sa v dohľadnom čase rozhodlo o novom koncesionárovi bratislavského letiska, ktorý by ho mohol prevádzkovať 30 rokov.
Podľa predsedu strany Most-Híd Bélu Bugára, ktorý bol na tlačovej konferencii prítomný, je aj budúcoročný štátny rozpočet pre rezort dopravy veľmi dobre nastavený. Podľa neho minister Érsek môže dokonca využiť pri zmene zákona aj nevyčerpané európske peniaze z iných programov.
V rámci hodnotenia svojho pôsobenia vyzdvihol najmä vyriešenie viacerých kritických problémov na diaľničných úsekoch, ale aj rozbehnutie prípravy nových diaľnic a rýchlostných ciest. Minister sa zároveň sústredil na opravu ciest I. triedy či postupné zlepšovanie situácie vo vlakoch, kde sa historicky zanedbali investície.
Medzi najväčšie problémy označil problémy s výstavbou na tuneli Čebrať, chýbajúce stavebné povolenie na D4R7 alebo chýbajúce EIA na obchvate Prešova.
V oblasti leteckej dopravy by minister chcel, aby sa v dohľadnom čase rozhodlo o novom koncesionárovi bratislavského letiska, ktorý by ho mohol prevádzkovať 30 rokov.
Podľa predsedu strany Most-Híd Bélu Bugára, ktorý bol na tlačovej konferencii prítomný, je aj budúcoročný štátny rozpočet pre rezort dopravy veľmi dobre nastavený. Podľa neho minister Érsek môže dokonca využiť pri zmene zákona aj nevyčerpané európske peniaze z iných programov.