AAA AUTO v januári a februári rástlo najvýraznejšie od roku 2009, predalo sa o 17,5 % viac áut než vlani.
Autor OTS
Bratislava 4. marca (OTS) - Skupine AAA AUTO sa začiatkom roka darí najlepšie za ostatných šesť rokov. Počas prvých dvoch mesiacov roka 2014 skupina predala spolu 8 911 automobilov, čo oproti rovnakému obdobiu minulého roka predstavuje nárast o 17,5 %. Podobným tempom rastie objem telefonických hovorov call centra i počet e-mailov s dopytom po ojazdených automobiloch. Najrýchlejšie rástli s takmer 19 % predaje v Českej republike a v Ruskej federácii.
Podľa analýz spoločnosti v súčasnosti nakupujú najmä zákazníci, ktorí zaobstaranie vozidla odkladali z obáv o ďalší vývoj ekonomickej situácie. Svoj podiel na náraste záujmu o kúpu auta má aj mierna zima. Spoločnosť pritom vychádza z analýz približne 56 000 telefonických rozhovorov so zákazníkmi, ktoré sa uskutočnili práve v priebehu januára a februára. „Ľudia sa už neboja náhleho prepadu ekonomiky. Sú všeobecne optimisticky naladení, vďaka čomu medzi našimi zákazníkmi rastie aj podiel malých živnostníkov a väčších firiem, ktorí považujú nákup vozidla za investíciu. Z hľadiska predaja je to naša najsilnejšia zima od roku 2009,“ povedala Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. Objem telefonického a e-mailového záujmu zákazníkov o vozidlá z AAA AUTO sa v rámci skupiny v období od decembra do januára zvýšil o 22 %.
Zo štatistík tiež vyplýva, že trvalo stúpa záujem o vozidlá vyšších cenových kategórií v dobrom technickom stave a s preukázateľnou históriou najazdených kilometrov, ktorých je všeobecne na slovenskom trhu nedostatok. „Ľudia sa už lepšie orientujú na trhu ojazdených áut a požadujú stále kvalitnejšie vozidlá. Potvrdzujú to aj naše skúsenosti, keď na našom výkupe trvalo odmietame 65 až 70 % automobilov - tie trpia rôznymi poruchami právneho i technického charakteru. Pri výkupe sa preto sústreďujeme hlavne na vozidlá nehavarované, s nízkym počtom najazdených kilometrov, po prvom či druhom majiteľovi, s jasnou servisnou históriou,“ zdôraznila Topolová.
Po začatí výkupu v Maďarsku začiatkom februára už AAA AUTO rýchlo nadväzuje kontakty s potenciálnymi zákazníkmi. „V súčasnosti v Maďarsku týždenne vybavujeme okolo 1 600 telefonátov a 1 000 e-mailov. Ľudia oceňujú najmä návrat silného autocentra schopného vyplácať peniaze v hotovosti. Obracajú sa na nás zákazníci, ktorí od nás v minulosti v Maďarsku kúpili auto a teraz ho chcú u nás vymeniť za novšie na protiúčet. Nezačíname od nuly, ale pokračujeme tam, kde sme našu činnosť kedysi prerušili,“ uviedla Topolová.
Takmer o pätinu, rástli v prvých dvoch mesiacoch nového roka predaje v Ruskej federácii. „V odhade ďalšieho vývoja tamojšieho trhu sme ale stále opatrní,“ dodala Topolová. Celkové tohtoročné predaje v rámci skupiny odhaduje spoločnosť AAA AUTO na viac ako 62 000 automobilov.
Podľa analýz spoločnosti v súčasnosti nakupujú najmä zákazníci, ktorí zaobstaranie vozidla odkladali z obáv o ďalší vývoj ekonomickej situácie. Svoj podiel na náraste záujmu o kúpu auta má aj mierna zima. Spoločnosť pritom vychádza z analýz približne 56 000 telefonických rozhovorov so zákazníkmi, ktoré sa uskutočnili práve v priebehu januára a februára. „Ľudia sa už neboja náhleho prepadu ekonomiky. Sú všeobecne optimisticky naladení, vďaka čomu medzi našimi zákazníkmi rastie aj podiel malých živnostníkov a väčších firiem, ktorí považujú nákup vozidla za investíciu. Z hľadiska predaja je to naša najsilnejšia zima od roku 2009,“ povedala Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. Objem telefonického a e-mailového záujmu zákazníkov o vozidlá z AAA AUTO sa v rámci skupiny v období od decembra do januára zvýšil o 22 %.
Zo štatistík tiež vyplýva, že trvalo stúpa záujem o vozidlá vyšších cenových kategórií v dobrom technickom stave a s preukázateľnou históriou najazdených kilometrov, ktorých je všeobecne na slovenskom trhu nedostatok. „Ľudia sa už lepšie orientujú na trhu ojazdených áut a požadujú stále kvalitnejšie vozidlá. Potvrdzujú to aj naše skúsenosti, keď na našom výkupe trvalo odmietame 65 až 70 % automobilov - tie trpia rôznymi poruchami právneho i technického charakteru. Pri výkupe sa preto sústreďujeme hlavne na vozidlá nehavarované, s nízkym počtom najazdených kilometrov, po prvom či druhom majiteľovi, s jasnou servisnou históriou,“ zdôraznila Topolová.
Po začatí výkupu v Maďarsku začiatkom februára už AAA AUTO rýchlo nadväzuje kontakty s potenciálnymi zákazníkmi. „V súčasnosti v Maďarsku týždenne vybavujeme okolo 1 600 telefonátov a 1 000 e-mailov. Ľudia oceňujú najmä návrat silného autocentra schopného vyplácať peniaze v hotovosti. Obracajú sa na nás zákazníci, ktorí od nás v minulosti v Maďarsku kúpili auto a teraz ho chcú u nás vymeniť za novšie na protiúčet. Nezačíname od nuly, ale pokračujeme tam, kde sme našu činnosť kedysi prerušili,“ uviedla Topolová.
Takmer o pätinu, rástli v prvých dvoch mesiacoch nového roka predaje v Ruskej federácii. „V odhade ďalšieho vývoja tamojšieho trhu sme ale stále opatrní,“ dodala Topolová. Celkové tohtoročné predaje v rámci skupiny odhaduje spoločnosť AAA AUTO na viac ako 62 000 automobilov.