EÚ chce presadiť takzvané "super-úvery" pre výrobcov áut, ktorí budú preorientovávať svoju výrobu na elektrický pohon.
Autor TASR
Brusel 25. júna (TASR) - Európska asociácia výrobcov automobilov (ACEA) dnes oznámila, že v spolupráci so svojimi členmi pozorne preštuduje detaily v pondelok uzavretej dohody medzi Európskym parlamentom (EP) a Radou o emisiách CO2 pre nové osobné automobily do roku 2020.
Táto dohoda definuje spôsob, ako by sa mal - v súlade s cieľmi EÚ v oblasti klímy - dosiahnuť cieľ 95g CO2/Km. Podľa dohody k redukcii emisií v prípade nových áut na trhu dôjde po roku 2015. Dovtedy platí vzorec 130 gramov CO2 na kilometer.
EÚ chce presadiť takzvané "super-úvery" pre výrobcov áut, ktorí budú preorientovávať svoju výrobu na elektrický pohon, čím dôjde k znižovaniu uhlíkových emisií. Dohoda stanovuje koeficient super-úverov pre výrobcov ekologickejších vozidiel (prah 50g/km) na obdobie rokov 2020-2023.
"Je to dôležitý míľnik v rokovaniach, ale stále existuje spôsob, ako veci ovplyvniť ešte pred plenárnym zasadnutím Európskeho parlamentu," povedal generálny tajomník ACEA Ivan Hodac.
Hodac v tejto súvislosti uviedol, že ak majú byť super-úvery nasmerované na podporu inovácií a v konečnom dôsledku priniesť na trh nízkoemisné vozidlá, tieto finančné zdroje musia byť použité oveľa zmysluplnejšie, ako je to v iných častiach sveta.
"Je v záujme nás všetkých, aby sme mali čisté autá na cestách, a super-úvery sú jedinou celoeurópskou iniciatívou, ktorá zabezpečí, aby sme na trh dneška dostali technológie zajtrajška," dodal Hodac.
ACEA zároveň upozornila, že pri tejto fáze dohody medzi EP a členskými štátmi EÚ neboli stanovené dlhodobé ciele. Hodac preto upozornil, že automobilový priemysel v EÚ dodáva vozidlá s najvyššími ekologickými normami na svete, a chce v tom pokračovať, najprv však bude rozumné vykonať riadne posúdenie vplyvu novej emisnej politiky pred vytýčením cieľov na obdobie po roku 2020.
ACEA chce, aby ciele EÚ v oblasti emisií CO2 boli ambiciózne, ale zároveň aj uskutočniteľné.
Členovia ACEA sú BMW Group, DAF Trucks, Daimler, FIAT SpA, Ford Europe, General Motors Europe, Hyundai Motor Europe, IVECO SpA, Jaguar a Land Rover, PSA Peugeot Citroën, Renault Group, Toyota Motor Europe a Volkswagen.
Táto dohoda definuje spôsob, ako by sa mal - v súlade s cieľmi EÚ v oblasti klímy - dosiahnuť cieľ 95g CO2/Km. Podľa dohody k redukcii emisií v prípade nových áut na trhu dôjde po roku 2015. Dovtedy platí vzorec 130 gramov CO2 na kilometer.
EÚ chce presadiť takzvané "super-úvery" pre výrobcov áut, ktorí budú preorientovávať svoju výrobu na elektrický pohon, čím dôjde k znižovaniu uhlíkových emisií. Dohoda stanovuje koeficient super-úverov pre výrobcov ekologickejších vozidiel (prah 50g/km) na obdobie rokov 2020-2023.
"Je to dôležitý míľnik v rokovaniach, ale stále existuje spôsob, ako veci ovplyvniť ešte pred plenárnym zasadnutím Európskeho parlamentu," povedal generálny tajomník ACEA Ivan Hodac.
Hodac v tejto súvislosti uviedol, že ak majú byť super-úvery nasmerované na podporu inovácií a v konečnom dôsledku priniesť na trh nízkoemisné vozidlá, tieto finančné zdroje musia byť použité oveľa zmysluplnejšie, ako je to v iných častiach sveta.
"Je v záujme nás všetkých, aby sme mali čisté autá na cestách, a super-úvery sú jedinou celoeurópskou iniciatívou, ktorá zabezpečí, aby sme na trh dneška dostali technológie zajtrajška," dodal Hodac.
ACEA zároveň upozornila, že pri tejto fáze dohody medzi EP a členskými štátmi EÚ neboli stanovené dlhodobé ciele. Hodac preto upozornil, že automobilový priemysel v EÚ dodáva vozidlá s najvyššími ekologickými normami na svete, a chce v tom pokračovať, najprv však bude rozumné vykonať riadne posúdenie vplyvu novej emisnej politiky pred vytýčením cieľov na obdobie po roku 2020.
ACEA chce, aby ciele EÚ v oblasti emisií CO2 boli ambiciózne, ale zároveň aj uskutočniteľné.
Členovia ACEA sú BMW Group, DAF Trucks, Daimler, FIAT SpA, Ford Europe, General Motors Europe, Hyundai Motor Europe, IVECO SpA, Jaguar a Land Rover, PSA Peugeot Citroën, Renault Group, Toyota Motor Europe a Volkswagen.