Spoločnosť v stredu uviedla, že čistý zisk z pokračujúcich operácií dosiahol za obdobie od apríla do konca júna 211 miliónov eur.
Autor TASR
Herzogenaurach 31. júla (TASR) - Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas zaznamenal v 2. štvrťroku rast tržieb aj zisku, pričom čistý zisk vzrástol viac než dvojnásobne. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Spoločnosť v stredu uviedla, že čistý zisk z pokračujúcich operácií dosiahol za obdobie od apríla do konca júna 211 miliónov eur. V rovnakom období minulého roka zaznamenala spoločnosť tento zisk na úrovni 96 miliónov eur. Zisk na akciu predstavoval 1,09 eura oproti 0,48 eura v 2. kvartáli predchádzajúceho roka.
Prevádzkový zisk dosiahol 346 miliónov eur a v porovnaní s 2. kvartálom 2023 sa takmer zdvojnásobil. Pred rokom predstavoval 176 miliónov eur. Tieto výsledky tak potvrdili predbežný odhad spoločnosti, ktorý zverejnila v polovici júla.
Tržby zaznamenal Adidas na úrovni 5,82 miliardy eur, čo medziročne znamená rast o 8,9 %. Tržby očistené o kurzové vplyvy sa zvýšili o 11 %. Z jednotlivých regiónov prispela k rastu tržieb upravených o kurzové vplyvy najmä Európa, ktorá je pre Adidas hlavným trhom. Tržby spoločnosti tu vzrástli o 19 %. V Severnej Amerike, čo je pre Adidas druhý najväčší trh, však tieto tržby klesli o 8 %.
Spoločnosť v stredu uviedla, že čistý zisk z pokračujúcich operácií dosiahol za obdobie od apríla do konca júna 211 miliónov eur. V rovnakom období minulého roka zaznamenala spoločnosť tento zisk na úrovni 96 miliónov eur. Zisk na akciu predstavoval 1,09 eura oproti 0,48 eura v 2. kvartáli predchádzajúceho roka.
Prevádzkový zisk dosiahol 346 miliónov eur a v porovnaní s 2. kvartálom 2023 sa takmer zdvojnásobil. Pred rokom predstavoval 176 miliónov eur. Tieto výsledky tak potvrdili predbežný odhad spoločnosti, ktorý zverejnila v polovici júla.
Tržby zaznamenal Adidas na úrovni 5,82 miliardy eur, čo medziročne znamená rast o 8,9 %. Tržby očistené o kurzové vplyvy sa zvýšili o 11 %. Z jednotlivých regiónov prispela k rastu tržieb upravených o kurzové vplyvy najmä Európa, ktorá je pre Adidas hlavným trhom. Tržby spoločnosti tu vzrástli o 19 %. V Severnej Amerike, čo je pre Adidas druhý najväčší trh, však tieto tržby klesli o 8 %.