Aj keď počet návštevníkov opätovne otvorených obchodov Adidasu bol nižší než pred nástupom karanténnych opatrení, z tých, ktorí prišli, väčšina urobila nákup.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 4. júna (TASR) - Nemecký výrobca športových potrieb Adidas uviedol, že na čínskom trhu sa jeho tržby vrátili v máji k rastu. Biznis sa tak opätovne začína zotavovať po prepade, ktorý spôsobilo zatvorenie obchodov s cieľom spomaliť šírenie nového koronavírusu.
"Čína je prvým významným trhom spoločnosti na ceste k zotaveniu," citovala Adidas agentúra AFP. Firma zároveň dodala, že tržby za obdobie apríl až jún by mali dosiahnuť zhruba rovnakú úroveň ako v roku 2019.
Aj keď počet návštevníkov opätovne otvorených obchodov Adidasu bol nižší než pred nástupom karanténnych opatrení, z tých, ktorí prišli, väčšina urobila nákup. Navyše, firma zaznamenala "mimoriadny" rast v rámci online nákupov.
Na druhej strane v Amerikách má firma otvorených "podstatne " menej než 50 % z celkového počtu obchodov. Dôvodom je, že mnohé z krajín tohto regiónu ako USA, Brazília či Mexiko sú chorobou COVID-19 ťažko postihnuté.
Aj keď sa situácia pre Adidas v niektorých oblastiach sveta v porovnaní so situáciou spred mesiaca zlepšila, firma aj naďalej trvá na predchádzajúcom odhade hospodárskych výsledkov za 2. kvartál. Ten zverejnila koncom apríla a v rámci neho počíta s medziročným poklesom tržieb o viac než 40 %. Celoročný výhľad Adidas pre neistotu súvisiacu s dôsledkami pandémie nového koronavírusu nezverejnil.
"Čína je prvým významným trhom spoločnosti na ceste k zotaveniu," citovala Adidas agentúra AFP. Firma zároveň dodala, že tržby za obdobie apríl až jún by mali dosiahnuť zhruba rovnakú úroveň ako v roku 2019.
Aj keď počet návštevníkov opätovne otvorených obchodov Adidasu bol nižší než pred nástupom karanténnych opatrení, z tých, ktorí prišli, väčšina urobila nákup. Navyše, firma zaznamenala "mimoriadny" rast v rámci online nákupov.
Na druhej strane v Amerikách má firma otvorených "podstatne " menej než 50 % z celkového počtu obchodov. Dôvodom je, že mnohé z krajín tohto regiónu ako USA, Brazília či Mexiko sú chorobou COVID-19 ťažko postihnuté.
Aj keď sa situácia pre Adidas v niektorých oblastiach sveta v porovnaní so situáciou spred mesiaca zlepšila, firma aj naďalej trvá na predchádzajúcom odhade hospodárskych výsledkov za 2. kvartál. Ten zverejnila koncom apríla a v rámci neho počíta s medziročným poklesom tržieb o viac než 40 %. Celoročný výhľad Adidas pre neistotu súvisiacu s dôsledkami pandémie nového koronavírusu nezverejnil.