Táto zmena podľa predkladateľov nebude mať vplyv na bezpečnosť prevádzky malých plavidiel.
Autor TASR
Bratislava 18. októbra (TASR) - Administratívna náročnosť pri registrácii malých plavidiel s vlastným strojovým pohonom sa zníži. Počíta s tým poslanecká novela zákona o vnútrozemskej plavbe, ktorú v utorok podpísala prezidentka SR Zuzana Čaputová.
Cieľom je odbremeniť prevádzkovateľov malých plavidiel s vlastným strojovým pohonom od povinnosti registrovať malé plavidlá s výkonom pohonného strojového zariadenia väčším ako 4 kW a posunúť hranicu registrácie na výkon pohonného strojového zariadenia väčší ako 11 kW.
Táto zmena podľa predkladateľov nebude mať vplyv na bezpečnosť prevádzky malých plavidiel. Povinnosť byť držiteľom preukazu odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla pri vedení malého plavidla ostáva v zákone zachovaná aj pri výkone pohonného strojového zariadenia väčšom ako 4 kW. "Priblížime sa tým aj k podmienkam registrácie malých plavidiel napríklad v Maďarsku, s ktorým má Slovenská republika najdlhší spoločný úsek hraničnej vody Dunaj, kde registrácii podliehajú malé plavidlá s výkonom vlastného strojového pohonu nad 14,7 kW," uvádza sa v dôvodovej správe.
Predkladatelia poukázali aj na to, že v Českej republike je na nesledovanej vodnej ceste, Baťovom kanáli, možné viesť malé plavidlo aj bez preukazu odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla. "Baťov kanál je nesledovanou vodnou cestou aj na území Slovenskej republiky, na tomto úseku však platí povinnosť byť držiteľom preukazu odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla aj pre plavidlá registrované v Českej republike, čo spôsobuje prekážku v rozvíjaní turistického ruchu na tejto nesledovanej vodnej ceste medzi oboma susediacimi republikami," dodali.
Novelizáciou zákona sa tak zároveň zosúladia podmienky prevádzky malého plavidla na nesledovaných vodných cestách medzi Českou republikou a Slovenskou republikou, umožní sa v súlade so zákonom viesť malé plavidlo s vlastným strojovým pohonom bez preukazu odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla aj na ostatných nesledovaných vodných cestách SR v záujme rozvoja turistického ruchu.
Cieľom je odbremeniť prevádzkovateľov malých plavidiel s vlastným strojovým pohonom od povinnosti registrovať malé plavidlá s výkonom pohonného strojového zariadenia väčším ako 4 kW a posunúť hranicu registrácie na výkon pohonného strojového zariadenia väčší ako 11 kW.
Táto zmena podľa predkladateľov nebude mať vplyv na bezpečnosť prevádzky malých plavidiel. Povinnosť byť držiteľom preukazu odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla pri vedení malého plavidla ostáva v zákone zachovaná aj pri výkone pohonného strojového zariadenia väčšom ako 4 kW. "Priblížime sa tým aj k podmienkam registrácie malých plavidiel napríklad v Maďarsku, s ktorým má Slovenská republika najdlhší spoločný úsek hraničnej vody Dunaj, kde registrácii podliehajú malé plavidlá s výkonom vlastného strojového pohonu nad 14,7 kW," uvádza sa v dôvodovej správe.
Predkladatelia poukázali aj na to, že v Českej republike je na nesledovanej vodnej ceste, Baťovom kanáli, možné viesť malé plavidlo aj bez preukazu odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla. "Baťov kanál je nesledovanou vodnou cestou aj na území Slovenskej republiky, na tomto úseku však platí povinnosť byť držiteľom preukazu odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla aj pre plavidlá registrované v Českej republike, čo spôsobuje prekážku v rozvíjaní turistického ruchu na tejto nesledovanej vodnej ceste medzi oboma susediacimi republikami," dodali.
Novelizáciou zákona sa tak zároveň zosúladia podmienky prevádzky malého plavidla na nesledovaných vodných cestách medzi Českou republikou a Slovenskou republikou, umožní sa v súlade so zákonom viesť malé plavidlo s vlastným strojovým pohonom bez preukazu odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla aj na ostatných nesledovaných vodných cestách SR v záujme rozvoja turistického ruchu.