Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejné obstarávanie na projekt, ktorý plánujú financovať z dvoch eurofondových zdrojov. S výstavbou by sa mohlo začať budúcu jar.
Autor TASR
Bratislava 15. marca (TASR) – Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR schválilo podklady pre vyhlásenie súťaže na modernizáciu železničnej trate v úseku Čadca – hranica Slovenska a Českej republiky. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v pondelok vyhlásili verejné obstarávanie na projekt, ktorý plánujú financovať z dvoch eurofondových zdrojov. S výstavbou by sa mohlo začať budúcu jar. Informoval o tom hovorca rezortu dopravy Ivan Rudolf.
Celková dĺžka modernizovaného úseku, ktorý je súčasťou dvoch európskych koridorov, bude 4,9 kilometra (km). "Vlani sa nám podarilo pridať vlakové spoje smerom na Čadcu, vieme, že miestni obyvatelia veľmi intenzívne využívajú železničnú dopravu. Preto som rád, že pripravujeme ďalší projekt, ktorý ju skvalitní. Predpokladám, že verejné obstarávanie uzavrieme ešte v tomto roku tak, aby sme so stavebnými prácami mohli začať už budúcu jar," skonštatoval minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
Projekt "ŽSR, Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, 3. etapa" zahŕňa modernizáciu dvojkoľajnej, elektrifikovanej trate na rýchlosť 120 km/h s obnovou železničného zvršku aj spodku, modernizáciou trakčného vedenia, vybudovaním protihlukových stien a moderných zabezpečovacích zariadení. Súčasťou bude podľa MDV aj premiestnenie a celkové obnovenie jedinej zastávky na trati – Svrčinovec. Pribudnú tu napríklad nové nástupištia, prístrešky pre cestujúcich, osvetlenie a informačné prvky. Na trati sa zrekonštruujú a vybudujú nové priepusty, podjazdy, mosty a zrušia sa niektoré existujúce železničné priecestia.
"Som veľmi rád, že región Kysuce zažíva ďalší významný míľnik. Oceňujem, že minister dopravy kladie veľký význam nielen na diaľnicu D3, ale aj na projekt modernizácie železničnej trate. Ide o významný stimul pre železničnú dopravu v našom regióne, ktorá bude v najbližších rokoch hrať kľúčovú úlohu pre cestujúcich," poznamenal poradca ministra dopravy pre región Kysúc Jozef Mozol.
Projekt je z dôvodu financovania rozdelený na dve sekcie. Sekcia A predstavuje úsek Čadca – Svrčinovec, zastávka. Tá má už z roku 2020 podpísanú zmluvu o financovaní z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a štátneho rozpočtu. Celková suma grantu je takmer 47 miliónov eur, z toho príspevok EÚ je 39,88 milióna eur a príspevok štátneho rozpočtu predstavuje 7,04 milióna eur. V rámci grantu bude financovaný aj stavebný dozor, ktorý však bude predmetom samostatného verejného obstarávania.
Sekcia B predstavuje úsek od Svrčinovca po štátnu hranica ČR/SR. Pre túto sekciu sa plánuje financovanie z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Zámer bol schválený na predpokladanú sumu 31 miliónov eur. Ministerstvo dopravy predpokladá podpis zmluvy o financovaní v priebehu tohto roka.
Obe sekcie majú oprávnené obdobie čerpania finančných prostriedkov z fondov EÚ do konca roka 2023. Stavebné práce sa budú vykonávať naraz na celom úseku a ich trvanie sa odhaduje na 25 mesiacov.
Celková dĺžka modernizovaného úseku, ktorý je súčasťou dvoch európskych koridorov, bude 4,9 kilometra (km). "Vlani sa nám podarilo pridať vlakové spoje smerom na Čadcu, vieme, že miestni obyvatelia veľmi intenzívne využívajú železničnú dopravu. Preto som rád, že pripravujeme ďalší projekt, ktorý ju skvalitní. Predpokladám, že verejné obstarávanie uzavrieme ešte v tomto roku tak, aby sme so stavebnými prácami mohli začať už budúcu jar," skonštatoval minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
Projekt "ŽSR, Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou (mimo), železničná trať, 3. etapa" zahŕňa modernizáciu dvojkoľajnej, elektrifikovanej trate na rýchlosť 120 km/h s obnovou železničného zvršku aj spodku, modernizáciou trakčného vedenia, vybudovaním protihlukových stien a moderných zabezpečovacích zariadení. Súčasťou bude podľa MDV aj premiestnenie a celkové obnovenie jedinej zastávky na trati – Svrčinovec. Pribudnú tu napríklad nové nástupištia, prístrešky pre cestujúcich, osvetlenie a informačné prvky. Na trati sa zrekonštruujú a vybudujú nové priepusty, podjazdy, mosty a zrušia sa niektoré existujúce železničné priecestia.
"Som veľmi rád, že región Kysuce zažíva ďalší významný míľnik. Oceňujem, že minister dopravy kladie veľký význam nielen na diaľnicu D3, ale aj na projekt modernizácie železničnej trate. Ide o významný stimul pre železničnú dopravu v našom regióne, ktorá bude v najbližších rokoch hrať kľúčovú úlohu pre cestujúcich," poznamenal poradca ministra dopravy pre región Kysúc Jozef Mozol.
Projekt je z dôvodu financovania rozdelený na dve sekcie. Sekcia A predstavuje úsek Čadca – Svrčinovec, zastávka. Tá má už z roku 2020 podpísanú zmluvu o financovaní z Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a štátneho rozpočtu. Celková suma grantu je takmer 47 miliónov eur, z toho príspevok EÚ je 39,88 milióna eur a príspevok štátneho rozpočtu predstavuje 7,04 milióna eur. V rámci grantu bude financovaný aj stavebný dozor, ktorý však bude predmetom samostatného verejného obstarávania.
Sekcia B predstavuje úsek od Svrčinovca po štátnu hranica ČR/SR. Pre túto sekciu sa plánuje financovanie z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Zámer bol schválený na predpokladanú sumu 31 miliónov eur. Ministerstvo dopravy predpokladá podpis zmluvy o financovaní v priebehu tohto roka.
Obe sekcie majú oprávnené obdobie čerpania finančných prostriedkov z fondov EÚ do konca roka 2023. Stavebné práce sa budú vykonávať naraz na celom úseku a ich trvanie sa odhaduje na 25 mesiacov.