Tržby Aera Vodochody vzrástli vlani na 4 miliardy Kč (145,98 milióna eur) a medziročne sa zvýšili o 200 miliónov Kč. Informuje o tom portál českého denníka E15.
Autor TASR
Praha 12. mája (TASR) - Tržby Aera Vodochody vzrástli vlani na 4 miliardy Kč (145,98 milióna eur) a medziročne sa zvýšili o 200 miliónov Kč. Informuje o tom portál českého denníka E15.
Zisk spoločnosti, ktorá podniká najmä v sektore letectva a leteckej techniky, však klesol z takmer 350 miliónov v roku 2013 na minuloročných 220 miliónov Kč. Vlani sa počet o zamestnancov Aera zvýšil o 250 na 1937. Od konca roku 2010 ich v ňom pribudlo takmer 800.
Aero sa púšťa do vývoja a výroby nábežnej hrany krídla pre dopravné lietadlo CSeries kanadskej spoločnosti Bombardier. Lietadlo dokončuje certifikáciu a na prelome tohto a budúceho roka by sa mala začať jeho sériová výroba. Bombardier eviduje niekoľko stoviek záväzných objednávok na nový stroj.
Aero vyvíja a vyrába nábežnú hranu krídla aj pre brazílsku leteckú firmu Embraer. Je však zodpovedné aj za výrobu všetkých dverí, nákladnej rampy a zadnej časti trupu. Tá je najväčšou štrukturálnou časťou lietadla, ktorá sa vyrába v Česku.
Tretinu produkcie Aera tvoria armádne objednávky. Firma montuje aj vlastné lietadlá, napríklad L-159. Od roku 2001 ich používa česká armáda. Aero je v zisku od roku 2007. V ňom ho získala do svojho vlastníctva investičná skupina Penta.
V Aeru sa dostal do tempa aj program výroby vojenských nákladných lietadiel KC-390. Multifunkčné dopravné lietadlo má za sebou prvý let a jeho sériová výroba sa očakáva v roku 2016.
Aero nezanedbáva ani vývoj vlastných lietadiel. Vlani predstavil projekt L-39NG. Spoločnosť očakáva, že sa oň budú zaujímať užívatelia L-39. V nasledujúcich 15 rokoch totiž doslúži 60 % používaných výcvikových prúdových lietadiel na svete.
Aero vyrába aj kokpity pre vrtuľníky Black Hawk či trupové panely pre airbusy A321.
(1 EUR = 27,400 CZK)
Zisk spoločnosti, ktorá podniká najmä v sektore letectva a leteckej techniky, však klesol z takmer 350 miliónov v roku 2013 na minuloročných 220 miliónov Kč. Vlani sa počet o zamestnancov Aera zvýšil o 250 na 1937. Od konca roku 2010 ich v ňom pribudlo takmer 800.
Aero sa púšťa do vývoja a výroby nábežnej hrany krídla pre dopravné lietadlo CSeries kanadskej spoločnosti Bombardier. Lietadlo dokončuje certifikáciu a na prelome tohto a budúceho roka by sa mala začať jeho sériová výroba. Bombardier eviduje niekoľko stoviek záväzných objednávok na nový stroj.
Aero vyvíja a vyrába nábežnú hranu krídla aj pre brazílsku leteckú firmu Embraer. Je však zodpovedné aj za výrobu všetkých dverí, nákladnej rampy a zadnej časti trupu. Tá je najväčšou štrukturálnou časťou lietadla, ktorá sa vyrába v Česku.
Tretinu produkcie Aera tvoria armádne objednávky. Firma montuje aj vlastné lietadlá, napríklad L-159. Od roku 2001 ich používa česká armáda. Aero je v zisku od roku 2007. V ňom ho získala do svojho vlastníctva investičná skupina Penta.
V Aeru sa dostal do tempa aj program výroby vojenských nákladných lietadiel KC-390. Multifunkčné dopravné lietadlo má za sebou prvý let a jeho sériová výroba sa očakáva v roku 2016.
Aero nezanedbáva ani vývoj vlastných lietadiel. Vlani predstavil projekt L-39NG. Spoločnosť očakáva, že sa oň budú zaujímať užívatelia L-39. V nasledujúcich 15 rokoch totiž doslúži 60 % používaných výcvikových prúdových lietadiel na svete.
Aero vyrába aj kokpity pre vrtuľníky Black Hawk či trupové panely pre airbusy A321.
(1 EUR = 27,400 CZK)