Pri leteckých nešťastiach zahynulo vlani 496 ľudí, o dvoch menej než v roku 2011. Lietadlá veľkých spoločností sú čoraz bezpečnejšie. Svetovou jednotkou v tejto oblasti je fínsky Finnair.
Autor TASR
Hannover 8. januára (TASR) - Aerolínie vlani prepravovali cestujúcich najbezpečnejšie vo svojej novodobej histórii. Uvádza to internetový portál manager magazin, ktorý sa odvoláva na štúdiu nemeckého úradu pre vyšetrovanie leteckých nehôd JACDEC. Uverejnil ju časopis Aero International.
Pri leteckých nešťastiach zahynulo vlani 496 ľudí, o dvoch menej než v roku 2011.
Lietadlá veľkých spoločností sú čoraz bezpečnejšie. Svetovou jednotkou v tejto oblasti je fínsky Finnair.
V roku 2000 dochádzalo vo svete k leteckému nešťastiu raz za 13,5 dňa, vlani sa interval predĺžil na vyše 28 dní. Časopis Aero International uviedol, že keby jeden človek letel raz denne, pravdepodobnosť, že zahynie v troskách lietadla, by bola jedna ku 14.000 rokov.
JACDEC konštatoval, že bezpečnosť civilnej leteckej dopravy zvyšujú hlavne kvalitnejšie lietadlá a dopravná infraštruktúry, vrátane zabezpečovacej techniky. Čoraz viac sa však darí uplatňovať globálne bezpečnostné štandardy, skvalitňuje sa príprava pilotov a ostatných členov posádok a pozemného technického personálu. Sprísňuje sa však aj štátna kontrola dodržiavania predpisov sektora.
Cestujúci môžu byť najviac ohrození, keď využívajú služby regionálnych spoločností v konfliktných oblastiach sveta. Najbezpečnejšie aerolínie majú Európa, Severná a Južná Amerika. Rizikovejšie sú aerolínie Afriky, Ruska, Pakistanu či Nepálu, ktorých stroje pristávajú na letiskách v horskom a inom komplikovanom prostredí.Finnair vlani vytlačil z prvej pozície najbezpečnejších aerolínií japonskú spoločnosť All Nippon Airways (ANA). Finnair, Air New Zealand a Cathay Pacific nemali za posledných 30 rokov ani jednu haváriu a ani jeden tragický prípad úmrtia cestujúceho. Nemecké spoločnosti Lufthansa, Air Berlin a Condor obsadili 11., 23. a 34. pozíciu. Podľa 10-ročného ukazovateľa bezpečnosti sa zo 60 najspoľahlivejších svetových aerolínii umiestnili na 58. priečke Air India, za nimi brazílske TAM Airlines a napokon z Taiwanu pochádzajúce China Airlines.
Vlani sa pri nehodách úplne rozbilo 44 lietadiel, v roku 2011 ich skončilo v šrote 45.
Pri leteckých nešťastiach zahynulo vlani 496 ľudí, o dvoch menej než v roku 2011.
Lietadlá veľkých spoločností sú čoraz bezpečnejšie. Svetovou jednotkou v tejto oblasti je fínsky Finnair.
V roku 2000 dochádzalo vo svete k leteckému nešťastiu raz za 13,5 dňa, vlani sa interval predĺžil na vyše 28 dní. Časopis Aero International uviedol, že keby jeden človek letel raz denne, pravdepodobnosť, že zahynie v troskách lietadla, by bola jedna ku 14.000 rokov.
JACDEC konštatoval, že bezpečnosť civilnej leteckej dopravy zvyšujú hlavne kvalitnejšie lietadlá a dopravná infraštruktúry, vrátane zabezpečovacej techniky. Čoraz viac sa však darí uplatňovať globálne bezpečnostné štandardy, skvalitňuje sa príprava pilotov a ostatných členov posádok a pozemného technického personálu. Sprísňuje sa však aj štátna kontrola dodržiavania predpisov sektora.
Bezpečné aerolínie
Cestujúci môžu byť najviac ohrození, keď využívajú služby regionálnych spoločností v konfliktných oblastiach sveta. Najbezpečnejšie aerolínie majú Európa, Severná a Južná Amerika. Rizikovejšie sú aerolínie Afriky, Ruska, Pakistanu či Nepálu, ktorých stroje pristávajú na letiskách v horskom a inom komplikovanom prostredí.
Vlani sa pri nehodách úplne rozbilo 44 lietadiel, v roku 2011 ich skončilo v šrote 45.