Námorný gigant CMA CGM SA chce investovať až 400 miliónov eur, aby získal podiel vo výške 9 % v Air France-KLM.
Autor TASR
Paríž 24. mája (TASR) - Letecká spoločnosť Air France-KLM plánuje predať nové akcie približne za 2,26 miliardy eur existujúcim akcionárom, aby podporila svoju súvahu a splatila časť štátnej pomoci, ktorá jej pomohla prekonať krízu spojenú s ochorením COVID-19.
Emisia bude prebiehať od 27. mája do 9. júna za cenu 1,17 eura za novú akciu alebo tri nové akcie za existujúcu akciu a umožní leteckej skupine splatiť niektoré dlhopisy a posilniť svoju súvahu.
Nové zvýšenie kapitálu priblíži leteckú skupinu k splateniu štátnej podpory z obdobia pandémie ochorenia COVID-19, čo je krok, ktorý musí urobiť, aby splnila podmienky Európskej únie.
Generálny riaditeľ Ben Smith uviedol, že tento krok je súčasťou úsilia o "posilnenie finančnej autonómie" a opätovné získanie strategickej a prevádzkovej flexibility.
V roku 2020 dostala Air France-KLM pôžičku vo výške 10,4 miliardy eur, ktorú podporilo Francúzsko aj Holandsko, jej dvaja najväčší akcionári.
Výnosy z akcií sa použijú na splatenie dlhopisov vydaných v apríli 2021 a držaných francúzskym štátom, uviedla spoločnosť.
Francúzsky štát, ktorý vlastní 28,6 % Air France-KLM, sa plánuje zúčastniť na emisii, aby si udržal svoj podiel nezmenený, uviedla letecká spoločnosť. Holandská vláda si tiež chce ponechať svoj 9,3-percentný podiel za predpokladu, že dostane včas súhlas od parlamentu, dodala spoločnosť.
Námorný gigant CMA CGM SA chce investovať až 400 miliónov eur, aby získal podiel vo výške 9 % v Air France-KLM.
Podiel China Eastern Airlines (9,6 %) a Delta Air Lines (5,8 %) klesne približne o polovicu, keďže sa plánujú podieľať na emisii práv na hotovostne neutrálnej báze a predajú časť svojich práv CMA CGM.
TASR o tom informuje na základe správy Bloomberg.
Emisia bude prebiehať od 27. mája do 9. júna za cenu 1,17 eura za novú akciu alebo tri nové akcie za existujúcu akciu a umožní leteckej skupine splatiť niektoré dlhopisy a posilniť svoju súvahu.
Nové zvýšenie kapitálu priblíži leteckú skupinu k splateniu štátnej podpory z obdobia pandémie ochorenia COVID-19, čo je krok, ktorý musí urobiť, aby splnila podmienky Európskej únie.
Generálny riaditeľ Ben Smith uviedol, že tento krok je súčasťou úsilia o "posilnenie finančnej autonómie" a opätovné získanie strategickej a prevádzkovej flexibility.
V roku 2020 dostala Air France-KLM pôžičku vo výške 10,4 miliardy eur, ktorú podporilo Francúzsko aj Holandsko, jej dvaja najväčší akcionári.
Výnosy z akcií sa použijú na splatenie dlhopisov vydaných v apríli 2021 a držaných francúzskym štátom, uviedla spoločnosť.
Francúzsky štát, ktorý vlastní 28,6 % Air France-KLM, sa plánuje zúčastniť na emisii, aby si udržal svoj podiel nezmenený, uviedla letecká spoločnosť. Holandská vláda si tiež chce ponechať svoj 9,3-percentný podiel za predpokladu, že dostane včas súhlas od parlamentu, dodala spoločnosť.
Námorný gigant CMA CGM SA chce investovať až 400 miliónov eur, aby získal podiel vo výške 9 % v Air France-KLM.
Podiel China Eastern Airlines (9,6 %) a Delta Air Lines (5,8 %) klesne približne o polovicu, keďže sa plánujú podieľať na emisii práv na hotovostne neutrálnej báze a predajú časť svojich práv CMA CGM.
TASR o tom informuje na základe správy Bloomberg.