Air France-KLM informovala, že jej čistá strata za rok 2011 dosiahla 809 miliónov eur.
Autor TASR
Paríž 8. marca (TASR) - Francúzsko-holandská letecká spoločnosť Air France-KLM oznámila za minulý rok stratu vyše 800 miliónov eur, ktorá je dôsledkom najmä vysokých cien pohonných látok. K tým prispeli predovšetkým nepokoje v krajinách na severe Afriky a na Blízkom východe. Pod problémy spoločnosti sa však podpísali aj marcové zemetrasenie v Japonsku a dlhová kríza v eurozóne.
Air France-KLM informovala, že jej čistá strata za rok 2011 dosiahla 809 miliónov eur. Na porovnanie, za rok 2010 zaznamenala firma ešte zisk na úrovni 289 miliónov eur.
Tržby sa síce zvýšili o 4,5 % na 24,7 miliardy eur, nestačilo to však na vykompenzovanie vysokých nákladov na palivá. Tie posunula nahor séria protivládnych povstaní v severnej Afrike a na Blízkom východe. Len za posledný kvartál minulého roka sa náklady na pohonné látky Air France-KLM zvýšili o 20 % na 1,6 miliardy eur.
Takzvaná Arabská jar podľa spoločnosti zasiahla negatívne aj do samotných aktivít firmy a svoje urobili aj zemetrasenie a prívalové vlny cunami, ktoré obmedzili leteckú dopravu na ázijskom trhu. K tomu sa pripojila šíriaca sa dlhová kríza v Európe, ktorá je pre Air France-KLM kľúčovým trhom. Svetlým bodom bol trh Latinskej Ameriky, na ktorom spoločnosť zaznamenala rast, nedokázal však vykompenzovať spomínané problémy vychádzajúce z cien palív či udalostí v Ázii a Európe.
Air France-KLM informovala, že jej čistá strata za rok 2011 dosiahla 809 miliónov eur. Na porovnanie, za rok 2010 zaznamenala firma ešte zisk na úrovni 289 miliónov eur.
Tržby sa síce zvýšili o 4,5 % na 24,7 miliardy eur, nestačilo to však na vykompenzovanie vysokých nákladov na palivá. Tie posunula nahor séria protivládnych povstaní v severnej Afrike a na Blízkom východe. Len za posledný kvartál minulého roka sa náklady na pohonné látky Air France-KLM zvýšili o 20 % na 1,6 miliardy eur.
Takzvaná Arabská jar podľa spoločnosti zasiahla negatívne aj do samotných aktivít firmy a svoje urobili aj zemetrasenie a prívalové vlny cunami, ktoré obmedzili leteckú dopravu na ázijskom trhu. K tomu sa pripojila šíriaca sa dlhová kríza v Európe, ktorá je pre Air France-KLM kľúčovým trhom. Svetlým bodom bol trh Latinskej Ameriky, na ktorom spoločnosť zaznamenala rast, nedokázal však vykompenzovať spomínané problémy vychádzajúce z cien palív či udalostí v Ázii a Európe.