Komisia upozornila, že tento krok je reakciou na jej výzvu a výzvu orgánov EÚ na ochranu spotrebiteľa z júla 2018.
Autor TASR
Brusel 11. júla (TASR) - Európska komisia (EK) vo štvrtok oznámila, že na základe rokovaní so spoločnosťou Airbnb sa zlepšil a úplne objasnil spôsob, akým táto platforma zobrazuje spotrebiteľom ponuky ubytovania, ktoré sú v súčasnosti už v súlade s normami stanovenými v právnych predpisoch EÚ v oblasti ochrany spotrebiteľa.
Komisia upozornila, že tento krok je reakciou na jej výzvu a výzvu orgánov EÚ na ochranu spotrebiteľa z júla 2018.
Eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věra Jourová v tejto súvislosti uviedla, že Európania už počas týchto letných prázdnin dostanú presne to, čo videli pri rezervácii svojej dovolenky.
"Spotrebitelia môžu rýchlejšie a ľahšie porovnať a rezervovať si hotel alebo iné ubytovanie cez internet. Teraz si môžu byť istí, že cena, ktorú vidia na prvej stránke, je rovnaká ako cena, ktorú aj zaplatia," opísala situáciu komisárka. Jourová zároveň ocenila, že spoločnosť Airbnb bola pripravená spolupracovať s Európskou komisiou a vnútroštátnymi orgánmi na ochranu spotrebiteľov, aby zlepšila fungovanie svojej platformy.
Hlavné zlepšenia a zmeny v prospech spotrebiteľov znamenajú, že pri vyhľadávaní ubytovania vo vybraných dátumoch používatelia vidia na stránke s výsledkami celkovú sumu vrátane všetkých povinných poplatkov (miestna daň či poplatky za služby a upratovanie). Airbnb už zreteľne odlišuje, či ponuku ubytovania uverejňuje súkromný alebo profesionálny hostiteľ. Na stránke Airbnb sa tiež nachádza ľahko dostupný odkaz na platformu na riešenie sporov online a všetky potrebné informácie, ktoré sa týkajú riešenia sporov.
Spoločnosť Airbnb upravila aj svoje podmienky poskytovania služieb, v ktorých jasne uvádza, že používatelia môžu podať žalobu proti Airbnb na súde vo svojej krajine pobytu, že rešpektuje základné právo používateľov žalovať hostiteľa v prípade osobnej ujmy alebo inej škody a zaväzuje sa, že nebude jednostranne meniť zmluvné podmienky bez toho, aby o tom vopred jasne informovala používateľov a dala im možnosť odstúpiť od zmluvy.
Spravodajca TASR Jaromír Novak
Komisia upozornila, že tento krok je reakciou na jej výzvu a výzvu orgánov EÚ na ochranu spotrebiteľa z júla 2018.
Eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věra Jourová v tejto súvislosti uviedla, že Európania už počas týchto letných prázdnin dostanú presne to, čo videli pri rezervácii svojej dovolenky.
"Spotrebitelia môžu rýchlejšie a ľahšie porovnať a rezervovať si hotel alebo iné ubytovanie cez internet. Teraz si môžu byť istí, že cena, ktorú vidia na prvej stránke, je rovnaká ako cena, ktorú aj zaplatia," opísala situáciu komisárka. Jourová zároveň ocenila, že spoločnosť Airbnb bola pripravená spolupracovať s Európskou komisiou a vnútroštátnymi orgánmi na ochranu spotrebiteľov, aby zlepšila fungovanie svojej platformy.
Hlavné zlepšenia a zmeny v prospech spotrebiteľov znamenajú, že pri vyhľadávaní ubytovania vo vybraných dátumoch používatelia vidia na stránke s výsledkami celkovú sumu vrátane všetkých povinných poplatkov (miestna daň či poplatky za služby a upratovanie). Airbnb už zreteľne odlišuje, či ponuku ubytovania uverejňuje súkromný alebo profesionálny hostiteľ. Na stránke Airbnb sa tiež nachádza ľahko dostupný odkaz na platformu na riešenie sporov online a všetky potrebné informácie, ktoré sa týkajú riešenia sporov.
Spoločnosť Airbnb upravila aj svoje podmienky poskytovania služieb, v ktorých jasne uvádza, že používatelia môžu podať žalobu proti Airbnb na súde vo svojej krajine pobytu, že rešpektuje základné právo používateľov žalovať hostiteľa v prípade osobnej ujmy alebo inej škody a zaväzuje sa, že nebude jednostranne meniť zmluvné podmienky bez toho, aby o tom vopred jasne informovala používateľov a dala im možnosť odstúpiť od zmluvy.
Spravodajca TASR Jaromír Novak