I keď Local Motors nepatrí k veľkým hráčom, pre Airbus to znamená cestu do budúcnosti, ktorej okrem peňazí bude dominovať najmä snaha o zníženie hmotnosti lietadiel.
Autor TASR
Hannover 20. januára (TASR) - Airbus ako výrobca automobilov? Kúpou podielu v americkej automobilke Local Motors minimálne vstupuje na nové územie. I keď Local Motors nepatrí k veľkým hráčom, pre Airbus to znamená cestu do budúcnosti, ktorej okrem peňazí bude dominovať najmä snaha o zníženie hmotnosti lietadiel. Informovala o tom agentúra DPA.
Local Motors vznikol v roku 2007 v Arizone a hoci nemá potenciál konkurovať veľkým koncernom, ako Volkswagen či Toyota, je niečím výnimočný. Práve pred šiestimi mesiacmi totiž pomocou špeciálneho softvéru vyvinul vozidlo, ktoré je možné vyrobiť v 3D tlačiarni. S výnimkou kľúčových komponentov, napríklad, motora, pochádza celé malé vozidlo LM3DSwim z tlačiarne a na trh má prísť tento rok.
Letecká doprava je závislá od hmotnosti, keďže každý ušetrený gram znamená úsporu peňazí. Nové technické možnosti znamenajú úplné prehodnotenie spôsobu výroby. Okrem samotných technológií sa letectvo musí riadiť prísnymi normami a ako povedal predstaviteľ Airbusu Peter Sander na seminári v Hannoveri, zatiaľ nie je jasné, ako sa legislatíva postaví k novým formám výroby.
Airbus doteraz všetky diely kupoval od dodávateľov, no medzičasom vo svojej továrni v dolnosaskom Vareli inštaloval priemyselné 3D tlačiarne. Tie budú tlačiť titanové palivové potrubia so zdvojenou stenou. To je však len začiatok.
Local Motors vznikol v roku 2007 v Arizone a hoci nemá potenciál konkurovať veľkým koncernom, ako Volkswagen či Toyota, je niečím výnimočný. Práve pred šiestimi mesiacmi totiž pomocou špeciálneho softvéru vyvinul vozidlo, ktoré je možné vyrobiť v 3D tlačiarni. S výnimkou kľúčových komponentov, napríklad, motora, pochádza celé malé vozidlo LM3DSwim z tlačiarne a na trh má prísť tento rok.
Letecká doprava je závislá od hmotnosti, keďže každý ušetrený gram znamená úsporu peňazí. Nové technické možnosti znamenajú úplné prehodnotenie spôsobu výroby. Okrem samotných technológií sa letectvo musí riadiť prísnymi normami a ako povedal predstaviteľ Airbusu Peter Sander na seminári v Hannoveri, zatiaľ nie je jasné, ako sa legislatíva postaví k novým formám výroby.
Airbus doteraz všetky diely kupoval od dodávateľov, no medzičasom vo svojej továrni v dolnosaskom Vareli inštaloval priemyselné 3D tlačiarne. Tie budú tlačiť titanové palivové potrubia so zdvojenou stenou. To je však len začiatok.