Európsky výrobca lietadiel Airbus verejne uvažuje o tom, že prestane vyrábať model A380. A380 je najväčším lietadlom na svete na prepravu cestujúcich. Informovala o tom agentúra DPA.
Autor TASR
Londýn/Toulouse 10. decembra (TASR) - Európsky výrobca lietadiel Airbus verejne uvažuje o tom, že prestane vyrábať model A380. A380 je najväčším lietadlom na svete na prepravu cestujúcich. Informovala o tom agentúra DPA.
Koncern od roku 2018 vybaví model úspornejšími motormi alebo jeho produkciu zastaví, uviedol dnes v Londýne finančný riaditeľ Airbusu Harald Wilhelm. Európsky výrobca sa už roky snaží získať nových zákazníkov pre dvojposchodový model, ktorý prvýkrát dodal v roku 2007. Model A380 by mal koncernu na budúci rok priniesť po prvý raz mierny zisk a tak by to malo zostať až do roku 2018.
Airbus doteraz dostal objednávky na 318 strojov A380. To je len asi štvrtina v porovnaní s dopytom, ktorý Airbus kedysi očakával. Najväčším zákazníkom sú arabské aerolínie Emirates, ktoré si objednali 140 lietadiel A380, z toho je 55 už v prevádzke. Šéf Emirates Tim Clark však požaduje vylepšenia modelu.
Šéf Airbusu Thomas Enders ponechal otázku modernizácie A380 otvorenú. "Či zmodernizujeme A380, alebo nie, bude závisieť čisto od ekonomických aspektov a nedovolíme, aby to malo negatívny vplyv na náš zisk," vyhlásil Enders v Londýne.
Koncern od roku 2018 vybaví model úspornejšími motormi alebo jeho produkciu zastaví, uviedol dnes v Londýne finančný riaditeľ Airbusu Harald Wilhelm. Európsky výrobca sa už roky snaží získať nových zákazníkov pre dvojposchodový model, ktorý prvýkrát dodal v roku 2007. Model A380 by mal koncernu na budúci rok priniesť po prvý raz mierny zisk a tak by to malo zostať až do roku 2018.
Airbus doteraz dostal objednávky na 318 strojov A380. To je len asi štvrtina v porovnaní s dopytom, ktorý Airbus kedysi očakával. Najväčším zákazníkom sú arabské aerolínie Emirates, ktoré si objednali 140 lietadiel A380, z toho je 55 už v prevádzke. Šéf Emirates Tim Clark však požaduje vylepšenia modelu.
Šéf Airbusu Thomas Enders ponechal otázku modernizácie A380 otvorenú. "Či zmodernizujeme A380, alebo nie, bude závisieť čisto od ekonomických aspektov a nedovolíme, aby to malo negatívny vplyv na náš zisk," vyhlásil Enders v Londýne.