Zatiaľ nie je známe, ako dlho budú lietadlá Boeing 737 Max uzemnené. Ako poznamenal denník, výrobca prerušil lety týchto Boeingov po dvoch smrteľných incidentoch za menej ako šesť mesiacov.
Autor TASR
Varšava 21. marca (TASR) - Poľská letecká spoločnosť LOT bude požadovať od Boeingu odškodnenie za stratu príjmov po tom, ako musela stiahnuť z prevádzky flotilu lietadiel Boeing 737 Max. Dôvodom je zákaz ich letov po nedávnom leteckom nešťastí v Etiópii. Uviedol to vo štvrtok poľský denník Dziennik Gazeta Prawna (DGP).
"Budeme sa snažiť o náhradu škôd a stratených príjmov," povedal hovorca LOT Adrian Kubicki pre DGP a dodal, že poľský národný dopravca nemôže lietať na piatich strojoch Boeing 737 Max po tom, čo americký výrobca Boeing po havárii lietadla v Etiópii uzemnil všetky lietadlá.
Aj ďalšia poľská letecká spoločnosť Enter Air už predtým oznámila, že požiada o náhradu škody.
Zatiaľ nie je známe, ako dlho budú lietadlá Boeing 737 Max uzemnené. Ako poznamenal denník, výrobca prerušil lety týchto Boeingov po dvoch smrteľných incidentoch za menej ako šesť mesiacov.
LOT tiež dodal, že musí počkať na presné výsledky vyšetrovania havárií. Počiatočná analýza čiernych skriniek z lietadla Ethiopian Airlines, ktoré havarovalo 10. marca, ukazuje na podobnosť s haváriou stroja Lion Air vlani v októbri. Odborníci kontrolujú, či defekty MCAS (pre Maneuvering Characteristics Augmentation System) hrali úlohu pri haváriách.
"Budeme sa snažiť o náhradu škôd a stratených príjmov," povedal hovorca LOT Adrian Kubicki pre DGP a dodal, že poľský národný dopravca nemôže lietať na piatich strojoch Boeing 737 Max po tom, čo americký výrobca Boeing po havárii lietadla v Etiópii uzemnil všetky lietadlá.
Aj ďalšia poľská letecká spoločnosť Enter Air už predtým oznámila, že požiada o náhradu škody.
Zatiaľ nie je známe, ako dlho budú lietadlá Boeing 737 Max uzemnené. Ako poznamenal denník, výrobca prerušil lety týchto Boeingov po dvoch smrteľných incidentoch za menej ako šesť mesiacov.
LOT tiež dodal, že musí počkať na presné výsledky vyšetrovania havárií. Počiatočná analýza čiernych skriniek z lietadla Ethiopian Airlines, ktoré havarovalo 10. marca, ukazuje na podobnosť s haváriou stroja Lion Air vlani v októbri. Odborníci kontrolujú, či defekty MCAS (pre Maneuvering Characteristics Augmentation System) hrali úlohu pri haváriách.